Om att skriva ikapp lite

Hi there, I'm back! Sitter hemma i vardagsrummet och sippar på ett glas rött, en bättre söndag helt enkelt! Och äntligen har jag tid att sätta mig ner framför datorn och uppdatera lite här inne :) För ett par dagar sedan, inte mindre än på fredag, kom vi hem... Och jag kan inte beskriva med ord vilken känsla som överöste mig när vi äntligen körde in på gården! Inte för att vi skulle ha haft det dåligt då vi var borta, inte alls - men det är ändå alltid något speciellt med att få återvända hem... Till hemmet, trädgården, rutinerna och inte minst sängen! Borta bra, men hemma bäst - klyschigt men sant :) Men för att komma ikapp lite med vad som har hänt sedan sist så bjussar jag på en liten bildkavalkad...

när jag fått ordning på vår trädgård så är det från mammas trädgård jag kommer "stjäla" ett och annat, bland annat några av dessa anemoner

I onsdags packade vi oss i bilen efter frukost och körde upp till det fantastiska Vasa! Sambon träffade en hög med före detta studiekamrater och jag tog igen lite förlorad tid tillsammans med några av de finaste vännerna <3 Shopping hann jag givetvis också med ;) Jag har dock inga bilder från dagen, så dessa underbara anemoner i mammas trädgård får representera dagen jag kommer leva länge på!

vårt lilla vattendjur stortrivdes i bassängen som hennes morföräldrar köpt inför vår visit

Torsdagen blev en varm dag, stekhet för att vara mera exakt, då termometern visade 30 grader i skuggan! Liten skrutt hade det bra hon som hade förmånen att plaska i lilla bassängen som mormor och morfar införskaffat åt henne :) Uv-dräkten på och där satt hon gladeligen! Sedan skulle jag ju gärna se att hon dessutom skulle hålla solhatten på, men den kastar hon dessvärre av sig ;)

en härlig lunchdate med en sprudlande väninna, tack för det M!

Samma dag hade jag styrt upp en träff med fina fina M och vid lunchtider möttes vi över en mumsig räksallad med tillhörande fika... Det varma vädret gjorde att vi mer än gärna satt utomhus, men det var endast tack vare de sköna havsbrisarna - annars hade det varit outhärdligt! Det var ett tag sedan vi träffades sist och hade därmed en hel del att ta igen, så vår lilla lunchdate blev FYRA timmar, hehe :)

liten skrutt springer runt runt och jagar katterna - "Titta mamma, nu kanske den vill kela!"

Fredagsförmiddagen tillbringade vi hos föräldrarna och vi försökte få liten skrutt att springa av sig eftersom vi skulle starta hem igen efter lunch... Och det var ju inga problem, varför gå när man kan springa är nämligen lite av hennes filosofi för tillfället :D Katterna "hjälpte" också till att få fart på hennes ben, för de är inte riktigt med på noterna när hon vill kela med dem en liten stund!

mums med bland annat äppelklyftor till mellanmål i bilen

Hemfärden gick för övrigt riktigt bra och här ovan är det mellanmålet som intas framför ett avsnitt av "Lilla Prinsessan"... Detta blev dock inte enda avsnittet som rullade under resan ner, nehedå, det blev visst ett antal för många! Men om det är vad som krävs för att liten skrutt ska hållas nöjd så får iPad:en allt gå varm... Sedan behöver vi ju inte gå in på att jag tidigare har sagt att mina barn inte ska vänjas vid att kunna se på tv i bilen ;)

finns det en sandlåda så hittar man med största sannolikhet liten skrutt där

Igår njöt vi alla tre av att vara på hemmaplan igen! Vi hann landa en liten stund, stökade med lite hemmafix och på tidig eftermiddag var det sedan dags för ½-års kalas :) Tänk att guddotterns lillebror redan har hunnit bli sex månader, jisses alltså?! Liten skrutt trivdes som fisken i vattnet, både tillsammans med de andra barnen och med ensamheten i sandlådan... Det blev ett fint kalas i strålande solsken och huvudpersonen dagen till ära var en extremt nöjd liten kille!

mor och dotter framför den praktfulla rhododendronbusken

Och så har vi kommit till dagen idag, söndagen den 8:e juni 2014... Inte mindre än min kära mammas födelsedag - grattis än en gång! Vi har i det stora hela haft en lugn dag denna söndag, som bland annat innefattat lite tv-tittande i samband med Prinsessan Leonores dop (var hon inte söt?!), middag hos svärföräldrarna och projekt stödmur ute i trädgården... Och på tal om trädgården, se hur en av våra rhododendronbuskar blommar i detta nu, sagolikt! Jag bad sambon knäppa av några bilder på mig och liten skrutt framför just den fina busken tidigare idag, bara för att sedan kunna skicka och gratulera min blomsterälskande mamma!


Men hörrni, klockan är ju massor...
Nu ska jag krypa ner i den renbäddade sängen,
natti-natt!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Tack för det trevliga sällskapet på lunchen! Nu får vi se till att det inte går lika länge mellan gångerna..
    Men hördu, nu behöver jag lite hjälp.. Jag funderar om jag ändå borde testa tikei sminket som du tipsade om - tog du det stora eller lilla paketet första gången? Vilka alla produkter testade du? Började fundera pä att vara lite mera ekonomiskt och satsa på billigare än BM i alla fall :) eller åtminstone testa annat före jag sätter ner mycket pengar på nåt som ska kletas på huden. Det kan ju finnas bättre än BM som jag redan testade..

    Martina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt för mitt SENA svar!
      Har inte riktigt varit aktiv här inne på ett tag...

      Först vill jag tacka för din kommentar!
      Det är alltid lika roligt att klicka sig in
      och se att ngn lämnat ett spår efter sig :)
      Så tack för det och lunch-date:en förstås!
      Borde ju kunna upprepas nu när du flyttar närmare.

      Nu angående TiKei-sminket :)
      Om jag minns rätt (det börjar bli ngr år sedan)
      så fanns det inga färdiga prov-kit
      när jag skulle köpa från dem första gången...
      Så jag valde ngr foundation-provburkar
      för att testa mig fram vilken nyans som var bäst för mig :)
      Dessutom klickade jag hem några av deras borstar,
      Ultimate Kabukin är suverän, tipstips!
      Och deras Concealer Mint skulle jag inte kunna leva utan,
      appliceras bäst med en Eye Kabuki, konstigt nog...

      I nuläget använder jag bara deras produkter för själva hyn,
      primer, concealers, foundation, veil och rouge - you name it!
      Ögonskuggorna är också bra,
      men det använder jag inte så ofta så jag har bara ett par av deras...

      Något mera du undrar?
      Fråga på bara :)

      Ha det bra!
      Kram, Paula

      Radera