Om zombie-feelis och ett recept

Hej på er, hur har ni det? Personligen har jag haft en mindre bra dag och det där med att inte få en hel natts sömn sätter sina spår... Jag kan inte minnas när jag senast sov natten igenom (det börjar väl bli för ett par, tre veckor sedan) men jag har bara mig själv att skylla! Så jag har egentligen ingen anledning att klaga, ett läkarbesök och lite allergimedicin skulle säkert göra susen ;) Men det där med att boka tid åt en själv - jag har väl inget fel?! Neee, det har helt enkelt inte prioriterats... Så i stället går jag runt som en zombie och försöker få saker och ting gjorda ändå, vilket går sisådär!


Jag kom precis från köket och plockade ut en syrlig citruspaj ur ugnen... Imorgon är det vi (jag och liten skrutt) som står värdar för Pampersklubben (våra mammabarnträffar döptes om för ett tag sedan) och då gäller det ju att ha något att bjuda på! Jag var iväg en vända till butiken här tidigare och köpte hem lite ingredienser då det gäller att få allt LAKTOSFRITT, för sådant har vi ju normalt inte i kylskåpet... Ytterligare ska jag svänga ihop någon form av sallad och så blir det några croissanter, lite smått och gott med andra ord, men det fixar jag imorgon! Hade vi inte bjudit på tabbouleh under Valborg så hade det eventuellt varit en kandidat... Här kommer förresten receptet för den intresserade!

TABBOULEH
(källa: jag tror att jag tagit receptet av Starwoman-Anna ngn gng i tiden...)

Ingredienser
2 dl bulgur
ruccola
mynta
bladpersilja
1-2 st avokado
1 paprika
körsbärstomater
pinjenötter

Dressing
1 citron
olivolja
salt
peppar

  1. Koka bulguren enligt anvisning.
  2. Rör ihop dressingen genom att riva skalet från citronen och pressa ut saften ur den. Tillsätt olivolja, salt och peppar och rör ihop.
  3. Blanda sedan dressingen med den färdigkokta och nu avsvalnade bulguren.
  4. Skiva paprika i önskad storlek, skär tomaterna i delar, rosta pinjenötterna (i en torr panna tills de fått färg), hacka bladpersilja och mynta. Blanda sedan ihop alltsammans med ruccola och bulgurblandningen.
  5. Skär avokadon i bitar och blanda försiktigt ner i blandningen så att avokadobitarna inte blir mosiga.
  6. Klart!
Har ni inte testat, så sväng ihop denna sallad i sommar! Passar perfekt som tillbehör till alla former av grillat, eller varför inte som lunch en varm sommardag då man inte orkar tänka på någonting annat ;) 


Nu ska jag börja avrunda! Knäppa av datorn och göra mig i ordning för sängen... Dagens ansikte måste tvättas bort och gaddarna borstas, samma visa varje kväll! Och sedan önskar jag få sova ända tills liten skrutt meddelar att det är morgon där vid 07-snåret... Önska kan man alltid ;)


Natti natt!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar