Om lite fina barnkläder

Hej på er denna soliga lill-lördag! Här hemma har vi varit utomhus halva dagen och grejat med det ena och det andra :) Liten skrutt har dock mest fullt upp med att inspektera den stora grävmaskinen som arbetar här på tomten intill - våra blivande grannar har äntligen kommit igång och vi är exalterade! Jag hoppas att husbygget går snabbt och att de snart kan flytta in, för det ska bli grymt skoj med lite yngre människor här i kvarteret :) Dessutom har de två små pojkar som liten skrutt gärna leker med, tummen upp! Och på tal om liten skrutt så sover hon i detta nu, sin andra vända för dagen... Det har visat sig vara ohållbart att bara låta henne sova ett pass om dagen så vi har återgått till två sovpass = glad flicka = nöjda föräldrar ;)


1. Topp (KappAhl Hampton Republic 27) 19,95 €
2. Kofta (KappAhl Hampton Republic 27) 19,95 €
3. Pyjamas (KappAhl Hampton Republic 27) 19,95 €
4. Blus (KappAhl Hampton Republic 27) 9,95 €
5. Chinos (KappAhl Hampton Republic 27) 19,95 €
6. Skjortblus (KappAhl Hampton Republic 27) 17,95 €

Jag hade egentligen tänkt titta in igår, efter det att lugnet lagt sig här hemma efter mammabarnträffen och en nattad dotter men istället blev det att jag scannade nätet på lite smått och gott :) Kikade in till några av favoritbloggarna och spanade in utbudet hos olika klädbutiker... Och ögnade samtidigt på första ESC-semifinalen förstås! Jag fastnade bland annat inne på KappAhl:s hemsida, kollade in deras Newbie-kollektion som varit en stor favorit sedan liten skrutt föddes (jaa, innan också för den delen...) men för tillfället hade de inget som lockade, utöver sådant som redan hänger i garderoben vill säga ;) Men jag klickade mig vidare till deras Hampton Republic 27-kollektion och ojoj så mycket fint! Jag svor inombords över att de ännu inte upprättat nätbutik i Finland, för i vår lilla stad finns inte någon fysisk KappAhl-butik :( Så om någon har vägarna förbi butiken så önskar sig liten skrutt ovanstående plagg, i storlek 86 eller 92, hehe!!

Nu ska jag packa simhallsväskan... Efter middagen blir det simhallsdate för vår del, vi ska möta upp guddottern och hennes mamma för lite plask och lek i stadens fina simhall! Och så blir det väl lite vattenrutschkana också :) 


So long raringar!


KRAM


|| images: www.kappahl.fi ||

2 kommentarer:

  1. Va roligt med lite yngre grannar med barn =) Här där vi bor är det tyvärr bara äldre men jag hoppas verkligen att det kan bytas ut lite snart så mer barnfamiljer kommer hit. Skulle vara så himla roligt för barnens skull tycker jag. Och för vår del också såklart =)

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen verkligen!
      Saknar som sagt barnfamiljer i kvarteret just nu,
      men snart snart sker lite ändringar :)
      För det är ju till allas fördel,
      precis som du säger!

      Fin fredag!
      Kram, P

      Radera