Om sovmorgon och en fin värdgåva

Det låter ju lite löjligt men jag säger faktiskt godmorgon! Inte för att jag vaknade nyss, nej, jag vaknar alltid vid 07-tiden då liten skrutt småsjunger i sin säng och vill stiga upp :) Men idag var det sambon som hämtade henne och tog hela morgonruljansen, och efter lite lek och ett kojbygge i vardagsrummet så gick de ut och lämnade mig kvar i sängvärmen, mmm! Och nu har jag nyss ätit frukost men sippar fortfarande på dagens första kopp kaffe - den bästa i min värld! Ute hur jag hur flismaskinen "brummar" och jag antar att sambon tagit sig an kvistarna som blev av trädet jag sågade ner igår...


Och inlägget som jag tänkte skriva igår kommer här istället, för idag finns det inget väder att beklaga sig över, än så länge i alla fall ;) Ska så småningom gå ut och ge sambon en hjälpande hand men innan dess vill jag visa vilken fin blombukett vi fick under Valborg - och fina värmeljus som man inte kan få för många av och en flaska bubbel! Värdgåvan var planerad så att den skulle passa in hos oss och jag måste ju säga att de träffade mitt i prick :) De vackra blommorna pryder spiselkransen här hemma i detta nu, medan värmeljusen har fått flytta in i en glasskål och blev en dekoration i sig! Flaskan får vänta på ett passligt tillfälle att öppnas, eventuellt redan nästa helg då morsdag infaller :)


Men nu måste jag verkligen ta tag i dagen! En relativt oskriven dag ligger framför våra fötter så vi får allt se vad den har att erbjuda :) Några to do:s finns på listan över trädgårdsfix och de hoppas vi kunna bocka av idag... Såsom att ta itu med trädgårdslandet som ska bli gräsmatta, flytta jordgubbsplantor till en av pallkragarna samt plocka ner ett tillfälligt garage som förra ägarna lämnade kvar, ett sådant där byggt av metallrör och presenningar, hua då! Och om vädret håller i sig så borde det ju gå!


Vad hittar ni på denna lördag?


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar