Om vackra rosor och tråkvädret

Från att ha lovordat vädret såhär långt denna vår så säger jag nu, suck, suck, suck! Det har blivit betydligt kallare de senaste dagarna och igår regnade det i princip hela dagen... Välbehövligt absolut och igår hade vi ingen som helst lust med trädgårdsfix så det fick bra regna :) Men idag blev jag så glad då vädret verkade lovande i samband med att jag vaknade! Jag och liten skrutt åt frukost, tittade lite på barnprogram och sedan gick vi ut i solskenet... Jag beskar en buske, kärrade löv och fyllde en släpvagn med kvistar och grenar - liten skrutt grejade med sitt och gav mig en "hjälpande hand" emellanåt ;) Innan lunch körde vi upp till avstjälpningen och därefter hämtade vi jordfräsen från svärföräldrarna... Och det var i samband med det som det mulnade till rejält och vindarna tilltog, plötsligt började det regna och i andra sekunden haglade det!


Efter ett par timmar vände vindarna och det började ljusna igen, äntligen tänkte jag och bytte om till trädgårdsfix-kläder! Men jag hann bara ta ett par steg ut genom dörren innan jag kände de första regndropparna i ansiktet, typiskt :( Så jag vände, gick in igen och nu sitter jag här... Men nu börjar jag ana en blå himmel i molnbanken och jag kan konstatera att detta inlägg som skulle handla om de fina rosorna som vi bland annat fick av valborgsgästerna blev ett tråkinlägg om vädret... Och egentligen kvittar det ju, trädgården försvinner ju ingenstans så tids nog hinner vi få saker och ting gjorda! Det är bara det att jag gärna vill ha så mycket gjort nu innan semestern börjar, för på sommaren ska man ju njuta - det är i alla fall min filosofi ;)


Men nu ska jag såga ner ett litet träd!
Innan regnet kommer igen ;)


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar