Om TGIF och ett par recept

Hello friday! Skönt att du äntligen är här, lite bättre väder också så skulle det vara toppen :) Idag ska vi försöka lägga ett par jobbiga dagar bakom oss och försöka njuta av den annalkande helgen i stället! Ingenting värre har hänt, det är bara liten skrutts mage som varit lite upp och ner - och när kroppen inte mår bra så kan ju flickan inte vara på topp... Helt förståeligt och det har blivit mycket gos där mellan blöjbytena :) Har försökt pimpla in henne vätska då maten inte smakat och gett mjölksyrebakterier i form av droppar, och idag har det varit liiiite bättre så nu håller vi tummarna för att det svänger! Tvivlar på att det är en släng av magsjuka och skyller det hela på simhallsbesöket i onsdags - det har ju visat sig tidigare att simhallsvattnet inte är bra för hennes mage :( Men vad göra? Undvika simhallen för att magen ska hållas i schack eller låta vårt älskade vattendjur lära sig den hårda vägen? Problemet är ju kallsuparna som hon får i sig när hon blir lite för ivrig där i bassängen...


Men nog om det! Idag lyckades vi i alla fall vara ute en lite längre stund på förmiddagen, trots duggregn och dystert väder... Och i och med att liten skrutt vaknade först efter åtta i morse så blev det ingen förmiddagsvila för hennes del, utan hon sover sin middagslur i detta nu istället! Får se hur länge det blir, hennes kropp är ju inprogrammerad på två sovstunder för tillfället och då brukar det bli kring en timme per gång som hon sover... Nåja, egentligen skulle jag gå in på det jag bjöd på under mammabarnträffen i tisdags, jag och mina sidospår ;) Av någon anledning glömde jag helt bort att fotografera när jag väl hade ställt fram allting men jag kan ju berätta att ovanstående lunch är rester från salladen jag bjöd på, det blev chilimarinerade räkor med lime- och mangosallad (enligt DETTA recept, jag bytte dock ut nektarinerna mot mango) och till kaffet blev det croissanter och en fantastiskt god syrlig citruspaj á la Matplatsen-Victoria (se recept HÄR) - mumma kardemumma!

Nu ska jag fortsätta på projekt fotoalbum åt liten skrutt, påbörjade ett nytt album igår kväll och vill gärna få in alla fotografier till dags datum... Så mycket skönare att göra lite efterhand än att ta itu med ett helt år! Och nu har jag lovat mig själv att det ska bli ett album per år - under det första året blev det ju två stycken med cirka 100 sidor vardera, oops! Men det tar sin lilla tid att plocka ut de fotografier man helst vill ha med, har nämligen tusentals att välja emellan ;) Och jaaa, jag gör det lätt för mig och använder mig av Ifolor:s nedladdningsbara fotobokprogram, enkelt, gratis och inte minst ROLIGT!


Ha nu en riktigt skön fredag!


KRAM


|| image: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar