Om att fira morsdag

God kväll på er, jag hoppas ni har haft ett finfint veckoslut! Vårt har i första hand gått i mammornas tecken i och med dagens morsdag och personligen har jag blivit bortskämd till max :) Jag önskar sååå att alla ni fina mammor där ute i vårt blåvita land (tydligen infaller inte morsdag just idag i alla länder runtom i världen...) har uppmärksammats med pompa och ståt, för det är ni värda! Vi inledde i alla fall morsdagsfirandet redan igår ute hos "svärföräldrarna" tillsammans med den äldre generationen, aka sambons mormor och farmor, och idag har sambon bjudit på trerätters middag här hemma! Dessutom gjorde vi stan igår, såg på ESC-finalen senare på kvällen (där favoriten Conchita Wurst från Österrike gick och vann, yes!) och idag har vi också hunnit med massor ute i trädgården, tummen upp :)


Min morsdag började med uppvaktning på sängen av de två bästa i världen, mina hjärtan <3 Liten skrutt och sambon hade knåpat ihop ett sött kort och plockat en vitsippsbukett tillsammans - kan man bli annat än varm enda ner i hjärteroten!? Att buketten dessutom var spretig och ojämn gjorde den bara ännu vackrare, för liten skrutt hade nämligen fått plocka blommorna själv och när man är drygt ett år så kan det ju hända att rötter och sådant råkar komma med - men vad gör det ;) Och det där med att plocka en bukett vitsippor på morsdagmorgonen är förresten något som sambon och hans syskon gjort sedan urminnestider och jag tycker det är så underbart att han nu för traditionen vidare... Kärlek! Dessutom hade han, världens bästa sambo, snappat upp min önskan om ett par nya pärlörhängen och gissa om det inte låg ett par inslagna i en fin presentask, åååå... Så nu kan jag äntligen sluta gräma mig över mina gamla som tyvärr gått sönder och att jag häremellan har låtit öronen prydas av ett par oäkta, något mina öronsnibbar inte uppskattat :(


Och utöver mig så har liten skrutt uppvaktat sin farmor dagen till ära... Sambon bjöd även "svärföräldrarna" och "svägerskan" på middag idag och samtidigt kunde liten skrutt räcka över en liten tavla åt sin fina farmor, en tavla som vi knåpat ihop av liten skrutts handavtryck :) Idén slog mig när vi i början av denna vecka satt och lekte med trolldeg och vips hade vi både kavlat ut en rundel och tryckt ner hennes hand i degen... Inte så komplicerat alltså ;) Och självklart gjorde vi två, så att fina mormor också kan få en nästa gång vi träffas! 

Och tro nu inte att jag tycker det är viktigt med att ge och få en massa saker såhär på morsdag, nej, lyckligast är jag ju över det faktum att jag fått äran att vara mamma åt just vår älskade lilla skrutt - den finaste i världen! Och att spendera dagen med henne och sambon hade gott och väl räckt :) Men att ibland göra något utöver det där mest vardagliga och att bli uppmärksammad lite extra, det skadar ju inte det heller, oberoende av dag, morsdag eller ej!


Kärlek till er <3


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Va mysigt att få bli lite bortskämd utav din kärlek och er dotter. Även fast man inte kräver sånt så är det ju faktiskt väldigt mysigt i mellan åt. Själv älskar jag att skämma bort min sambo med småsaker ibland.

    Hoppas ni får en bra och mysig vecka! Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är det!
      Nu ska jag kika in till dig :)
      Kram, P

      Radera