Om svettigt värre

Go'kväll tisdag! För visst är det "bara" tisdag idag..? Här har jag precis nattat liten skrutt som gick på högvarv av trötthet men nu borde hon sova sött i sköna sängen sin :) Hon meddelar nog annat snart i så fall... En liten skrutt som för övrigt börjat sova till klockan 08:00 om morgnarna igen, jippie! Men som således borde sova ETT låååångt pass efter lunchen för att orka hela dagen - men det där med långa middagslurar har liksom aldrig varit hennes grej... Att sova 11-12 timmars nätter är piece of cake i jämförelse med ett 2-timmars sovpass på dagen! Men nåja, ingenting att "oja och voja" sig över, flickan torde väl få den sömn hon behöver trots allt...


De varma sommardagarna avlöser varandra och vi tillbringar därmed all vaken tid utomhus! Igår var det dessutom extremt kvalmigt och med närmare 30 grader i skuggan så plockade jag ut liten skrutts badkar så att hon kunde svalka sig lite :) Vattenleken blev genast populär och det var inte sista gången badkaret kom ut i trädgården denna sommar! Det kvalmiga resulterade sedan i ett åskoväder som bjöd på blixtrar och dunder och skyfall blandat med tärningsstora hagelkorn (mindre trevligt!) och jag undrar allt vad mina nysådda frön och lökar tyckte om det..?


Och idag har dagen gått i ett, igen en gång! Märkvärdigt det där hur tiden försvinner, fastän jag mest bara går här hemma... Men jag har i alla fall fått gräsmattan klippt (svettigt värre!), skvallrat bort en del av tiden med väninnan A, sett på hur våra ungar lekt, varit på mammabarnträff här på kvällskvisten och fått bekräftat att fina J kommer på besök i helgen, härligt! Och för att inte tala om all tid som går åt till allt det vardagliga, ni vet... För hur mycket tid lägger man inte i köket varje dag, exempelvis?? Frukost, lunch, mellis, middag och kvällsmål kommer ju inte på bordet av sig själv, tyvärr ;) Lyckligtvis har jag världens bästa sambo som underlättar mycket på den fronten, men ändå...


Hoppas ni har en skön tisdagskväll!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar