Om lite trädgårdsliv

Och så är ytterligare snart en dag till ända... En halvtaskig sådan där både mor och dotter gäspat ikapp på grund av en lite sämre natt :( Liten skrutt hade olidligt varmt inne på sitt rum i går kväll och vaknade efter någon timme efter att nattningen... Och hur vi än försökte så gick det inte att få korsdrag på övervåningen, vinden stod fullkomligt stilla utomhus! Så jag beslöt att hon fick komma i vår säng och där somnade hon på två röda, skönt :) Pappan i huset valde dock soffan framför trängseln i sängen, medan jag sov tillsammans med vårt lilla yrväder - ni vet hon som varken ligger stilla eller är tyst när hon sover! Så jag har vaknat sisådär med en timmes mellanrum senaste natt, av en liten spark eller av "prat" ;) Men idag har vi vädrat ordentligt så jag håller tummarna för att det blir en natt där alla får sova i sina EGNA sängar, helt klart bäst så!

Och nu tänkte jag låta några av dagens fotografier få tala sitt tydliga språk... Samtidigt som jag vill ge mig själv en klapp på axeln då jag någotsånär hållit det som jag lovade för ett tag sedan! Det där med att börja föreviga våra utevistelser och låta kameran följa med när vi sticker iväg någonstans, ni minns kanske DETTA? Jag har fortfarande svårt att få kameran i väskan när vi beger oss av hemifrån (kameran på telefonen fungerar ju men det blir ju inte riktigt samma sak...) men jag har verkligen skärpt mig ifråga om att fotografera här hemma i trädgården, och det är ju alltid något ;)


jag kan inte se mig mätt på vårt blommande körsbärsträd


 en nyfiken liten hand vill undersöka det mamma förevigar med kameran


våra blivande grannar har borrat för jordvärme under dagens lopp


liten skrutt går i mammas fotspår och föredrar sådant på hjul framom näpna dockor


med en träpall (som är i behov av lite kärlek) kan man göra en hel del


som att ställa sig och stå på den eller använda den som bord för grässtrån

Pallen köpte jag för övrigt senaste helg och är tänkt att hamna inne på toaletten/badrummet, så att liten skrutt själv kan stå och tvätta händerna... Den ska bara slipas och behandlas först! Jordfläcken som ni förresten kan se i gräsmattan ska imorgon få lite gräsfrön och förhoppningsvis ska vi ha en fin och grön gräsmatta senare i sommar/höst! Och här ser ni bara en liten fläck, ni skulle se vår övriga trädgård som ser ut som värsta åkern för tillfället, suck... Idag har vi haft en stamp hyrd och nu är all jord som vi fyllt ut gården med jämn och fin och imorgon ska det sås gräs, finally! Vet inte vad jag har skrivit om våra trädgårdsprojekt? Tror jag mest nämnt dem i förbifarten... Men denna säsong ligger fokus på att jämna ut gården, så gräsmatta och bygga upp en stenmur som raserade senaste sommar, tråkigt värre om ni frågar mig ;) Men det kommer bli så bra så, och förhoppningsvis kan jag redan i höst fokusera lite mera på blommor och växter, sådant som i mina ögon är aningen roligare är grundarbetet!


Nu ska jag kliva i duschen och sedan bädda ner mig i sköna sängen...
På återseende!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar