Om nya lösningar inne hos liten skrutt

Hej hej, tisdag idag om det är någon som mot förmodan missat det... En gråmulen sådan, men inget regn så det är positivt! Jag föredrar förresten att skriva ut veckodagen i början på inläggen för att själv hålla lite koll, för om sanningen ska fram så flyter dagarna ihop lite grann ;) Åtminstone dessa mitt-i-veckan-vardagar då ingenting extraordinärt inträffar för en föräldraledig-mamma som mig... Men senare i eftermiddag ska jag iväg på ett jobbrelaterat möte så jag har faktiskt ganska bra koll på denna dag!


 Här har morgonen/förmiddagen gått i ett! Liten skrutt sover sin förmiddagslur i detta nu och jag tycker det är riktigt skönt att sätta sig ner i lugn och ro för att dricka dagens andra kopp kaffe... För ärligt talat, den där första koppen i samband med frukosten, med att liten skrutt bredvid sig vid bordet, den koppen är mera ett nödvändigt ont än en njutning, hehe! Vi strävar efter lugna och harmoniska matstunder i detta hus och personligen gillar jag att sitta läääänge vid matbordet och njuta :) Men än så länge har liten skrutt alltför många myror i brallan och förstår inte alls det där med att ta god tid på sig - helst ska all mat slevas in på en gång!


Men i alla fall... Knäppte av lite bilder på rummet hennes i samband med att jag hängde in lite rena kläder här tidigare :) String Pocket-hyllan som ni ser här ovan har fått nytt innehåll (ni minns kanske DETTA färgglada inlägg) för det där med att plocka ner leksakerna varje gång vi var på hennes rum tröttnade jag ganska snabbt på... Så för ett par veckor sedan fick leksakerna flytta ner i lagom höjd för liten skrutt och lite krims krams som gömde sig i rummet fick åka upp på hyllan istället!


För ett par veckor sedan fick jag också ett annat infall... De smyger sig på när jag blir alltför rastlös här hemma ;) Och som ni ser så har Bestå-skåpet flyttat in på liten skrutts rum! Har länge filurat på det där med att kunna hänga upp liten skrutts kläder och vi har både kört med att hänga dem över kanten på en av lådorna till hennes tidigare byrå och så har en vitmålad gren fungerat som upphängningsanordning... Två alternativ som jag inte trivdes med! Och på grund av snedtaket i hennes rum så fungerar ju inga standardgarderober och eftersom detta Bestå-skåp mest stod och skräpade inne på gästrummet så kunde det ju lika bra flytta in här! En stång på ena sidan och några hyllplan på andra så var klädproblemet löst! Och nästa gång vi kommer oss iväg till det blågula varuhuset så ska nya dörrar införskaffas, det fungerar inte riktigt med de fyra kvadratiska vi har i detta nu och därför har jag plockat bort de två översta...


Men nu är det någon som vaknat!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar