Om en beställning som kom lägligt

 Alltså, dessa fantastiska försommardagar! Om jag inte visste bättre så skulle jag nästan kunna tro att vi gått in i juli-månad, för det känns verkligen som högsommar här hos oss... Och vad jag har förstått så är det även många andra som får ta del av detta fantastiska väder, eller har jag fel? Som bäst sitter jag och sambon i vardagsrummet med terrassdörren på vid gavel, fåglarna kvittrar högljutt och vattnet ligger spegelblankt på viken här utanför... Lovely! 


Och paketet från H&M som anlände igår kunde inte kommit lägligare! För ett tag sedan gjorde jag en beställning åt liten skrutt men jag valde att få samtliga artiklar i ett och samma paket, så det tog sin lilla tid innan paketet kom, men nu är det här :) Beställningen dominerades av marinblåa och vita artiklar och ni kan säkert ana nykomlingarna i marinblått där i mitten av klädstången och så de vita sandalerna på hyllan... Överlag var jag extremt nöjd med samtliga artiklar men solhatten jag beställde kom i fel storlek (eller hade jag kruxat fel?) och diademet hade blivit annullerat :( Men det kan vi nog leva med!


Idag har liten skrutt hunnit inviga denna prisvärda jumpsuit och jag är övertygad om att den kommer bli en favorit i sommar :) Söt och fin i ett härligt tunt material! Egentligen fick frökengöken jumpsuiten på sig i samband med att hon skulle till stan med pappan i huset men av någon anledning byttes kläderna aldrig tillbaka då de återvände... Så när hon både lekt i sandlådan, suttit på gräsmattan och grävt lite mylla så kändes det onödigt att börja byta kläder på henne :) Och efter det gick vi ett varv till stranden och där rutschades och klättrades det och till sist hamnade lilla baken i vattnet när hon satt på huk i vattenbrynet - så nu är jumpsuiten minst sagt invigd!


Jeee, nu gjorde Finland mål i kvartsfinalen mot Canada!! Och det betyder att vi leder :) Egentligen har jag ju inte följt med ishockey-VM detta år, inte det minsta faktiskt... Men nu när det börjar närma sig finalspelen så händer det att blicken tittar upp från dataskärmen emellanåt ;) Inte många sekunder kvar av matchen nu, spännande värre! Och när domaren blåser av spelet är det dags att damma vardagsrumsmattan tillsammans med sambon... För jag kan knappt tro det, men mellan utevistelserna under dagens lopp har jag hunnit veckostäda - så nu är vi redo för veckoslut! Eller ja, liten skrutt och jag i alla fall... Sambon kommer mest hänga på Olympiastadion i vår kära huvudstad denna helg :) Och nu vann vi! 


Tack och godnatt!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer: