Om ett besök hos en nybakad

Och så blev det onsdag som känns som fredag på grund av helgdagen imorgon! Idag är det en blåsig och gråmulen dag här hos oss i söder och det var vatten- och vindtätt samt varmt som gällde när vi klädde på oss inför förmiddagens utevistelse. Jag och liten skrutt höll oss hemma här på gården idag, då jag hade ett litet projekt att ta mig an, ett projekt som jag inte velat göra då det varit runt 30 grader varmt, pust! Nämligen att kånka på stenar... Men nu är de flyttade och sakta men säkert börjar omgivningen runt mina odlingslådor ta form - min lilla oas i den annars upp- och nervända trädgården :) 


Igår var vi förresten och hälsade på en lite tösabit - en liten nybakad, snusande goding! Jag tror bestämt att jag glömt berätta, men den 10:e maj, alltså för drygt två veckor sedan, blev vår gudson storebror :) På grund av scheman som inte gått ihop så har vi inte haft möjlighet att hälsa på tidigare men nu har vi äntligen kunnat välkomna henne till världen och gratulera lilla familjen! Lilla fröken sov sig igenom vår visit, typiskt, men vi fikade på mumsig rabarberpaj och pratade ikapp om vad som hade hänt sedan sist och hade det allmänt trevligt ändå... Vi får dock lov att boka in ett besök så snart som möjligt igen, för de där små växer ju så otroligt snabbt och snart fyller hon väl fyra år precis som gudsonen gör i sommar, hjälp!


Med oss hade vi en liten gåva i form av yttepyttesmå klädesplagg och jag kan knappt förstå att får lilla skrutt också har varit så liten... Jisses alltså! Jag minns hur mycket jag personligen uppskattade heltäckande, tunna och sköna plagg åt vår skrutt senaste sommar och tänkte mycket på det när jag valde kläder åt den nya familjemedlemmen. Och bland allt fint föll valet till sist på en vit långärmad body med fin volangdetalj vid halsöppningen samt ett par tunna blommiga byxor med mudd både i midjan och i bensluten! Bägge kommer från United Colors of Benetton, om det är någon som undrar :) Jag skulle så gärna ha velat ha likadana byxor åt vår skrutt men det fanns inte så pass stora storlekar, så nu håller jag ögonen öppna för något liknande på annat håll!


Nu ska jag så småningom börja avrunda... När liten skrutt vaknar är det dags för mellis och när pappan i huset kommer hem vid 15-tiden tänkte jag ratta bilen in till stan, det finns nämligen ett paket som väntar på posten :) Ikväll ska jag sedan iväg på galej och vi får allt se när och var kvällen slutar, hehe! Världens bästa sambo stannar hemma och har redan lovat sköta ruljansen imorgon, om jag mot förmodan inte känner mig så pigg och kry ;)


Hoppas ni har en toppen lill-lördag!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar