Om att vara lite veckovill

Jag ser att det är fredag, eller ja, telefonen och datorn påstår det... Mest känns det ju som en helt vanlig måndag, eftersom det rådde "söndags-feeling" här hemma igår och sambon är på jobb idag ;) Men jag glädjer mig åt det faktum att det faktiskt är fredag, för det innebär att sambon jobbar sista dagen innan semestern imorgon, jeij! Och sedan är vi lediga sex veckor tillsammans, innan jag återgår till jobbet och sambon blir hemma med liten skrutt och först i augusti inleds den riktiga jobb-och-lekis-vardagen... Lyx! Trots att det enligt kalendern är lääänge tills den nya vardagen börjar så har jag på känn att sommaren kommer gå i ultrarapid, som vanligt :) Den ena helgen efter den andra är redan bokad och första veckan av semestern kommer vi tillbringa på nordligare breddgrader, på måndag åker vi nämligen upp till mina föräldrar - som jag längtar!

ljusrosa lupiner på vårt matsalsbord, visst ser de lite surrealistiska ut?

Och det ska bli så skönt att komma hemifrån, även om det bara är för några dagar! Jag har noll-inspiration till att fixa och trixa här hemma för tillfället men av erfarenhet vet jag att lusten brukar infinna sig då man varit borta ett tag... Men sedan gör ju sommaren också sitt, för under denna årstid är jag betydligt mycket hellre utomhus! Och utomhus har vi minst sagt att göra och vi behöver inte vara rädda för att bli sysslolösa denna sommar ;) Dessutom är sambon extremt ivrig över att få komma igång "på riktigt", det har liksom inte funnits så mycket tid för trädgårdsarbete för hans del de senaste veckorna... Hoppas ivern bara håller i sig, det finns alltid en liten risk att den avtar när "semester-lunken" infinner sig, hehe!

helt otroligt hur de börjat blomma på bara ett par-tre dagar

Nej nu ska jag ta itu med mina klädskåp! Under veckostädningen igår, som blev lite hastig och lustig, kastade jag bara in alla min kläder som låg här och där - ajajaj Paula! Och jag kan ju berätta att det fanns lite (läs: mycket!) kläder som borde ha vikts in i prydliga högar eller hängts upp på sina trägalgar... För det där med att hitta en outfit när man ska iväg på partaj är inte det lättaste för denna mamman och igår när jag var tröttare än tröttast så var det inte prio ett... Istället tog jag sovmorgon (tack sambon!), bjöds på mat ute hos svärisarna, fick besök av fina vänner på eftermiddag/kvällskvisten och bakade lite smått och gott åt sambon som jobbar sista dagarna på sin nuvarande arbetsplats... Från och med hösten väntar nya utmaningar för hans del och det är med skräckblandad förtjusning som vi väntar på hösten, den nya vardagen för oss alla tre!



Men nu är det fredag, whoppidoo!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com || 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar