Om ett par pallkragar/odlingslådor

Måndag igen och sista veckoslutet i april är nu förbi... Jag hoppas att ni också fått njuta av strålande försommarväder! Det börjar bli en aning tjatigt, jag vet, med det här vädret är ju fantastiskt så jag kan inte sluta med att höja det till skyarna - så ut och njut om ni inte hunnit med det ännu! Man vet aldrig vad vädergudarna ställer till med i sommar... 

påskliljor på köksbordet, inplockade från trädgården

Vi har i alla fall hunnit med en hel del här hemma i trädgården :) Pallkragarna, eller odlingslådorna, är bland annat färdigsnickrade och målade i matt svart... Den ena har jag ställt på plats men den andra står snett där bredvid och väntar snällt på att jag ska ta itu med projekt gräva, gräva, gräva!! Vi har en kuperad trädgård och det där med att hitta plan mark att ställa dem på är omöjligt... Så igår grävde jag plats för den ena (har jag nämnt att vi dessutom har extremt mycket stenar i jorden så det där med att gräva för hand tar sin lilla tid!) och idag ska jag ta itu med den andra :)

gult är inte min färg men jag måste medge att det gifter sig bra med rosa

Men nu meddelar tvättmaskinen att den är färdig, ut med det rena och in med ny tvätt! Tvättkorgarna svämmar nästan över då ingen velat ta itu med dem under den gångna veckan ;) Men idag ska det tvättas eftersom kläderna börjar sina i klädskåpen, hehe! 


Solig start på nya veckan hörrni!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

4 kommentarer:

  1. Haha, jag tjatar också i min blogg om det fantastiska vädret. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att jag inte är den enda!
      Hihi, men det går ju inte att undvika ;)
      Kram, P

      Radera
  2. Ja, visst har det varit ett alldeles underbart väder. Himla härligt:)
    Härligt att få börja ta tag i trädgården och arbetet där också. Jag har gjort lite vår och sommarfint på vår balkong, men det är inte annat än att man längtar efter en trädgård i dessa dagar. Platsen på balkongen räcker inte riktigt till för allt man vill ha och odla;) Men jag är ändå glad att vi har en balkong som vi kan njuta av:)
    Hoppas du har en fin tisdag! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen balkong är ju för härligt!
      Ett måste med en lägenhet tycker jag...
      Men visst, kan vara svårt att få med allt vad man vill ha,
      det gäller att bygga på höjden :)

      Egentligen har jag ju inte gröna fingrar,
      men vill ju ändå ha en "fin" trädgård!
      Vi försöker få den så underhållsfri som möjligt
      och då tyckte jag att pallkragar vore perfekt :)
      Idag ska jordgubbsplantor tryckas ner
      men det andra får lov att vänta på lite varmare nätter!

      Tack Linda för dina fina kommentarer!
      Det värmer att du tar sig tid att lämna en kommentar nu som då <3
      Kram, P

      Radera