Om en påskdag och gårdagens påskkaffe

Det är allt skönt med söndagskväll när man vet att det fortfarande återstår en helgdag, eller vad säger ni? Denna påsk har för vår del verkligen varit över förväntan, inte minst tack vare det underbara vädret! Vi har haft närmare tjugo grader i skuggan idag och ni kan säkert räkna ut att vi varit utomhus mest hela tiden :) Inte här hemma dock, dagen har nämligen spenderats hos svärföräldrarna i gott sällskap, varvat med god mat och tilltugg... Liten skrutt har dessutom varit eld och lågor denna påskdag, dels över den lätta klädseln som behövdes när vi var ute, dels över en låda fylld med gamla uteleksaker och dels över glädjen att återigen återse sin faster och farbror :)


Och igår var det som jag tidigare nämnt påskkaffe i detta hushåll - och till allas förvåning ett färggrant sådant ;) Hör ju inte till vanligheterna när jag får bestämma men i år hade jag sådan lust att blanda favoritfärgen rosa med lite traditionellt påskgult, och så fick det bli! Plockade fram några muminmuggar i de valda kulörerna och dukade sedan med gula servetter och rosa samt frostade kivilyktor, lekfullt eller hur?! Glad blev i alla fall jag av denna dukning :D


Sedan köpte jag tulpaner utifrån färgvalet för dukningen och hemma igen tryckte jag ner några kvistar med vide för att få en lite "påskigare" bukett... Hade självklart kunnat satsa på gula blommor men jag vill ju gärna njuta av blommorna efter påskkaffet också och då skulle gula blommor inte matcha in här hemma ;) Sedan fick det bli rosa muffinsformar till chokladcupcaksen, vilka jag garnerade med gula ägg... Jaaa, ni förstår den röda tråden!


Vi bjöd på en ostkaka med kallrökt lax och fyllda ägghalvor (hälften med en röra på bl.a. kallrökt lax och andra hälften med en röra på bl.a. lufttorkad skinka) på den saltiga sidan... Och på den söta sidan blev det chokladcupcakes och mangotårta - mumma! En bit mangotårta har vi faktiskt precis tryckt i oss, tummen upp för rester ;) Men nu ska jag avrunda och återgå till fyrans Påskbingo, jag och sambon sitter här med varsin bingolott och njuter i allsköns ro... Snart dags för spel tre och en andra bil skulle ju inte sitta helt fel, hehe!


Vad äter ni för gott denna påsk?


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar