Om att tillbringa mycket tid utomhus

Efter en lite kämpigare nattning har jag nu tid att sätta mig ner framför datorn en stund! Jag vet inte varför, men av någon anledning har liten skrutt svårigheter med att komma till ro om kvällarna... Hon somnar (oftast) utan problem dagtid och vi har ju varit "bortskämda" med en tös som även somnat utan ett knyst kvällstid, men som sagt - inte för tillfället :( Övergående it is, as always, men jag lider med henne när hon inte somnar för jag vet ju att hon är trött... För någon vecka sedan la vi märke till att två kindtänder i övre käken ploppat fram, så eventuellt är det ytterligare fler tänder på g..? Svårt att säga när de är så små och inte kan berätta vad det är frågan om!

en liten skrutt som allt oftare väljer att gå själv och kvällssolen genom träden

Överlag är vi en familj som tillbringar mycket tid utomhus... Inte för att sysselsätta oss med vissa specifika grenar/färdigheter, utan mest för att vi stortrivs med att röra på oss i den friska luften :) Vi är absolut inga "hurti-bullor" men trädgårdsfix blandat med en och annan promenad hör absolut till vår vardag. Något jag dock är dålig på är att föreviga våra utevistelser med kameran, det är precis som om jag glömmer bort att vi ens äger en kamera direkt jag stiger ut genom dörren! Något som blev extremt tydligt när vi fick hem senaste fotoalbumet som jag knåpat ihop åt liten skrutt... Det var nästan bara hemmabilder genomgående i hela albumet, hua då! Stackars flicka som varken får frisk luft eller träffar andra människor ;)

vitsippor som "gått och lagt sig" inför natten

Nåja, det var bra med ett litet "wake-up-call" och när vi under långfredagen begav oss till Ramsholmen tillsammans med mina föräldrar och bror så hängde jag kameran över axeln... Nu skulle jag skärpa mig! Men hjälp, det här med att fotografera utomhus är ju inte alls detsamma som att knäppa bilder inomhus, eeeh?! Så nu blir det att öva, öva, öva! Lyckligtvis har jag världens sötaste modell att använda mig av och så har vi ju faktiskt en trädgård som jag skulle kunna bli bättre på att fotografera... Så nu ska jag försöka att åtminstone några gånger i veckan knäppa av en bild eller två när vi är ute eller på vift ;)

vitsippor i trädgården och en liten skrutt som testar nya sandlådan

Och idag tog jag med mig kameran när vi var ute på gården... Framsteg! Vitsippor växer det vilt här och där i vår trädgård och det är ett uppskattat inslag den här tiden på året :) Jag är ju uppväxt med vitsippshav ute i Åbolands skärgård så döm om min förvåning när vi flyttade till Österbotten och jag fick höra att blommorna är fridlysta, vah?! Men nu när jag återigen bor på sydligare breddgrader kan jag njuta av de ack så enkla och vackra blommorna! Dessutom måste jag ju visa vad jag snickrade ihop igår :D En sandlåda! Visst är den lite sned och vind men med tanke på vad vi hade hemma så är jag mäkta stolt! När sambon sedan kom hem målade han den svart innan vi satte den på plats... Kvällstid ger två enar skugga över lådan men idag på dagen stack jag ner ett parasoll där bredvid - trots solhatt, solkräm och heltäckande kläder så kan man inte skydda sig för mycket mot solens strålar!

Men nu ska jag krypa till kojs... Jag och liten skrutt har inte bara varit ute halva dagen idag, vi har även varit på språng till Ingå på eftermiddagen/kvällen på veckans mammabarnträff :) Och jag börjar känna att John Blund inte är långt borta!


På återseende!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Händigt värre att bygga en sandlåda av vad man råkar ha hemma! Du är ju värsta Martin Timell!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, Martin Timell :)
      Den var bra!
      Men jag har aldrig haft tummen mitt i handen,
      så vill jag något brukar jag fixa det!
      Nu ska jag kika in till dig :)
      Kram, P

      Radera