Om en lugn fredag här hemma

Fredag, jippie - igen kan jag tycka, men inte sämre för det! Jag har dock vaknat med nästäppa och halsont (hade känningar redan igår kväll när jag gick och la mig) så jag är inte direkt på värsta fredagshumöret :( Det har således varit lugna puckar här hemma, med en sen och lååång frukost, en tupplur tillsammans med fröken runt tio, lunch på det och sedan en barnvagnspromenad... Hemma igen var jag helt "kaputt" av prommisen så jag letade fram kritor och papper åt liten skrutt, vilket hon nöjt sysselsatte sig med! Det är så roligt att se att hon börjar bli intresserad av att klottra lite :) Sedan blev det mellistider och nu sover hon igen. Vi är med andra ord lite ur dagsrutinerna men det har löpt på jätte bra ändå - precis som om hon förstår att mamma inte riktigt orkar som vanligt... 


Men trots omständigheterna känns det som en bra dag att vara lite hängig... Det är gråtrist väder och hemmet är nystädat - så jag behöver varken sucka över att inte kunna njuta av det fina vädret eller över att det skulle vara oredigt här hemma :) Sambon slutar dessutom sent idag (på grund av en badminton(??)turnering med eleverna) så det behöver inte heller gå ut över honom, jag och liten skrutt reder oss ändå! Men jag hoppas innerligt att en lugn dag på hemmaplan kan råda bot på denna "förkylning" och att jag vaknar frisk och kry imorgon... Vi är nämligen bjudna på inflyttningsfest imorgon och den skulle jag verkligen inte vilja missa!


Nu ska jag sätta mig i soffhörnet under en varm filt, ta med mig en kopp kaffe och bläddra lite i det där senaste numret av Plaza Interiör... Numret jag skulle läsa senaste fredag men som aldrig blev av och sedan dess har tidningen varit orörd, tills nu!


Med önskan om en trevlig fredag!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

4 kommentarer:

  1. Krya på dig, hoppas det går snabbt över!
    Va skoj med kritor, det har vi inte testat ännu, men jag tror nog det blir aktuellt snart ;).

    Ha en bra fortsättning på helgen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken :)
      Jag hoppas verkligen att det snart är över,
      vem vill vara sjuk över påsken liksom?!

      Kritor ska ni verkligen testa!
      A har de senaste gångerna verkligen börjat fatta intresse för ritandet,
      och nu blir det en massa färggranna streck på hennes papper :)
      Jämfört med de första gånger när kritorna skulle smakas på,
      kastas i golvet eller allmänt bara undersökas...
      Men det är ju en del av processen det också!

      Själva klotter-stunderna blir ju inte så långa
      men jag uppskattar iaf den "lugna" aktiviteten nu som då ;)
      Dessutom vill jag gärna uppmuntra hennes kreativa ådra,
      som jag hoppas hon ärvt av sin farfar!

      Kram, P

      Radera
  2. Fy låter inge roligt med förkylning och halsont, hoppas du känner dig bättre idag.

    Visst är det roligt när dom små börjar tycka om att pyssla och måla. Jag älskar det själv och därför tycker jag det är så roligt nu när Nova också gillar det. En riktigt mysig stund tillsammans får man allt.

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej usch och fy :(
      Och förkylningen verkar varken bli bättre eller sämre heller...
      Nåja, så länge som liten skrutt klarar sig får jag vara glad ändå :)

      Visst är det kul att pyssla!
      Jag älskar att vara kreativ,
      även om jag alltför sällan tar mig tid till det...
      Men nu om vår A börjar visa allt mer intresse för det
      hoppas jag att vi kan ha glädje av det tillsammans!

      Kram, P

      Radera