Om att inleda påskveckan

Hej på er, ett tag sedan sist! Helgen försvann illa kvickt och var en berg- och dalbana av med- och motgångar, så även om jag skulle haft tid att kika in så tror jag det var för allas bästa att jag höll mig borta ;) Min förkylning verkar inte vilja ge med sig och det i kombination med mitt rådande PMS-humör gör att kroppen och tålamodet sviker... Men trots omständigheterna kom jag iväg på inflyttningsfesten i lördags och det är jag verkligen glad för - en lyckad kväll i gott sällskap lever jag länge på! Resten lämnar vi osagt och fokuserar istället på att det idag är måndag och ny vecka, och inte vilken vecka som helst, utan påskveckan!

några videkvistar har hittat in på liten skrutts rum, tycker de gör sig bra där bredvid "påskharen" :)

Den inkommande påskledigheten är fullspäckad med program men jag måste ärligt talat säga att det är skönt med några vardagar kvar... En av orsakerna är att jag på förmiddagen idag var på möte med chefen för att diskutera inkommande höst och samtidigt som jag gläds över att få börja jobba igen är jag orolig över de utmaningar som hösten kommer att erbjuda, eeh?! Så nu måste jag landa i vad som blev sagt, för även om jag VET att det kommer att gå bra så vill inte den där gnagande oron i magen släppa... Nog om det! För som sagt är så är det några dagar kvar till påsk ännu och tills dess ska jag och liten skrutt fixa färdigt allt inför påskfirandet, samtidigt som jag ska försöka kurera min förkylning och njuta av det underbara vårvädret som utlovats! Och vet ni vad, under helgen såg jag årets första vitsippor - lovely om ni frågar mig :)


Nu blir det mys i soffan med min kärlek!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com || 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar