Om min lilla modell

Hej på er i stormen! Om man bara kastar ett getöga ut genom fönstret skulle man kunna tro att det är hur varmt och skönt som helst - (en nästan) klarblå himmel och strålande sol brukar ju innebära det :) Det var i alla fall det jag trodde när jag klädde på mig inför förmiddagens barnvagnspromenad men vi kom inte långt innan jag konstaterade att vinden var bitande kall, brr! Lyckligtvis hade jag tryckt ner liten skrutt i den varma åkpåsen så henne gick den ingen nöd på men jag blev tvungen att vira halsduken ett extra varv runt halsen och var glad över att jag i all hast hade kastat med läderhandskarna i vagnen... Sedan var det tempo på och efter en stund var kroppen varm!

liten skrutt poserar i "nya" skaljackan samt är i full färd med att testa min Kavat-ballerina

Igår städade jag och skrutt ur garderoben i hallen - ut med de vintriga ytterkläderna och in med vår- och sommarplaggen! Liten skrutt var intresserade av sina ytterkläder (tokig i kläder och skor som hon är!) och skulle bland annat testa skaljackan som jag fyndade åt henne på loppisen i helgen. Lite lång över rumpan men helt ok vid ärmsluten, tycker jag :) En perfekt jacka när man t.ex. bara ska en sväng någonstans (som till butiken/posten...) och overallen känns för mycket och kappan känns för fin! Och det ena ledde ju till det andra och plötsligt hade hon mössa på huvudet och var i full färd med att testa mina ballerina ;) Men hörrni, nu ska jag se över dagens program... Borde vara på tre ställen samtidigt i eftermiddag och troligtvis ska bilen på service, så vi får se hur det löser sig!


Vad gör ni idag?


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Heej!
    Du ska bara veta hur glad jag blir av det du skriver till mig i dina kommentarer! Blir alldeles rörd! Vill ju så gärna dela med mig av en liten del av mitt liv så att jag berör gör mig så glad:) Tack fina rara du!!
    Vi hade sol och skönt idag! Jag hoppas ni kanske hade det ni med, eller får det till helgen:) Wilma har också en skaljacka, köpte den i höstas och hon har använt den jättemycket!! Har byxor till med och det är det bästa köpet till henne tror jag. Så användbart!

    Fin fredag imorgon önskar jag dig!!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så värd kommentarerna!
      Så mycket själ och hjärta som du lägger ner på dina inlägg :)

      Härligt med fint väder!
      Här har solen lyst med sin frånvaro ett par dagar,
      men nu på eftermiddagen kom den äntligen tillbaka!
      Och enligt rapporterna kommer det bara bli bättre,
      så det håller vi tummarna för :)

      Ha nu en riktigt fin påskvecka!
      Ska försöka kika in hos dig ngn dag
      och se vad du/ni har haft för er :)
      Kram, P

      Radera