Om att städa trots fantastiskt väder

Detta väder alltså! Man vill ju knappt vara inomhus dessa dagar... Därför stökade jag undan veckostädningen redan tidigt på förmiddagen idag för att sedan bara kunna vara ute tillsammans med liten skrutt :) Och så hon njuter över att få rulta runt där ute! Det är en fröjd att se henne hitta på det ena projektet efter det andra... I ena stunden sitter hon och gräver i sandlådan (jaa, ibland här hemma men oftast hos grannen, gräset är grönare på andra sidan, hehe!), i andra stunden inspekterar hon blommorna i trädgården och låtsas vattna dem med sin lilla vattenkanna eller så cyklar hon med Puky:n eller alternativt sparkar lite fotboll... Vi brukar även ta tillfälle i akt och äta efterrätten efter lunch utomhus, på en filt i trädgården, så skönt! Och idag när vi satt där på filten så spanade vi in en sädesärla som kom trippande i gräset, för om det är något som är extremt intressant i liten skrutts ögon för tillfället så är det djur av alla de slag :D


Men jo, jag har städat av här hemma... Ack så välbehövligt! För nu när barfotasäsongen inletts och dörrarna står på vid gavel är det ett faktum att det blir skräpigare här inne :-/ Dammsugaren kommer minst sagt gå varm några månader framöver - men det får man ta för detta väder ska man njuta av! Jag passade även på att byta sängkläder i sängarna och gissa om det ska bli hääärligt att få krypa ner mellan rena lakan ikväll?! Vardagslyx ;)


Tulpanerna som jag köpte till påsk fick ryka idag och i brist på andra blommor så har en bukett med vitsippor tagit plats på soffbordet... Men visst är de fina?! Enkla, spröda och helt underbara om ni frågar mig! Ytterligare har jag plockat in några påskliljor från trädgården som jag satt i en vas på köksbordet - hmm, jag som inte kunde köpa GULA blommor till påsk, haha! Egentligen tog jag in dem redan igår och blandade dem med tulpanerna (någon av er kanske såg det på instagram...) men idag klarade jag inte av att se på de sorgsna tulpanerna längre, så de fick som sagt åka till blomhimlen ;) 


Nu antar jag att mina två hjärtan snart är på ingång... De stack iväg till butiken för att checka av veckohandlingen medan jag blev hemma för att "vakta" middagen - har en bit lax i ugnen och potatis som kokar på spisen, mmm! Efter middagen ska jag och liten skrutt iväg till simhallen och där ska vi möta upp guddottern och hennes mamma, simhallsdate it is :) Och senare ikväll, när skrutt gått och lagt sig (nattningen gick förresten utan problem igår, jippie!) hoppas jag hinna kika in till er, det börjar bli ett tag sedan sist!


Hoppas ni får en härlig torsdagskväll!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Åh så härligy det låter! Det gäller verkligen att njuta av det fina vädret vi har :-)
    En fin kväll önskar jag er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klagar inte ;)
      Underbar tid just nu!
      Tack detsamma!
      Kram, P

      Radera