Om att påskpynta och sedan plocka bort det

Insåg precis att liten skrutt passerade 1 år och 2 månader här i slutet av mars så det var bara att hoppa på telefonen och ringa rådgivningen! Med ett par minuter till godo (de har telefontid mellan klockan 11:00-12:00) så fick jag en tid bokat till fredagen den 25:e den här månaden - då är det dags för vaccinspruta (pneumokock) och det där vanliga som längd, vikt, huvudomkrets... Och sedan vet jag faktiskt inte när det är dags för följande rutinkontroll, vid två år kanske? Tycker inte det var länge sedan vi sprang där varannan vecka ;)

Och hej på er förresten! Sovit gott? Jag har sovit betydligt bättre senaste natt och fick tag på sömnen utan att vrida och vända mig i timtals... Sedan kan jag inte rå för att jag vaknar kring 06:30 när ljuset kryper in i sovrummet men det kan jag ta! Liten skrutt sover bättre om morgnarna igen och vaknade vid 07:45 i morse, pigg som en lärka och full av energi! Så när frukosten var uppäten, tänderna borstade och kläderna påsatta så begav vi oss ut på gården... Jag har tagit mig an ett projekt som bara väntat på att bli påbörjat och nu ser det ut som det gör på gården, bli inte förskräckt M när du kommer hem idag ;)


Och på tal om något helt annat... Det fina påskriset som jag så omsorgsfullt gjorde i ordning igår har nu flyttat ut på trappan, utan glasägg dock för jag vågade inte riskera att de skulle falla av grenarna och krossas mot betongtrappan! Men det gör sig fint där ute så ingen skada skedd :) Men varför, kanske någon undrar?! Jo, jag var iväg till läkaren med liten skrutt igår, igen en gång då hon varit allmänt ynklig, haft dålig aptit och hostat i samband med att hon ska sova... Öroninflammation trodde jag och sambon men turligt nog kunde läkaren konstatera att så inte var fallet den här gången! Skönt att slippa ytterligare en antibiotikakur... Men något är det ju, så riset fick flytta ut med risk för att hon eventuellt skulle vara allergisk och vet ni vad, idag har maten smakat och hon hostade ingenting när jag la henne för middagsvila! Så nu blir det att vara på sin vakt och se hur hon reagerar i vår och sommar...


Men man kan ju påskpynta med mycket annat fint istället! Påskgräs ska vi så bara påskhelgen närmar sig och i senaste stamkundstidningen från Stockmann fick jag syn på denna idé :) Nu har vi ju inte denna Aalto-vas från Iittala hemma men jag har ju några gråa, låga vaser så jag funderar på att testa odla påskgräs i dem! Sedan ska jag plocka in lite videkvistar (i hopp om att liten skrutt inte reagerar på dem), fylla någon skål med påskgodis, köpa någon blomma och ta fram mitt silverägg från Indiska... Så mycket mera blir det inte, lagom är bäst ;)


Nej, nu måste jag verkligen ta itu med veckostädningen!
På återseende fina ni :)


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Så skönt att din lilla skrutta tagit lite sovmorgon! Att vakna innan dem är sån lyx, så hinner man dra sig och kliva upp innan det är full fart!! Påskriset är ju lika fint på utsidan och lika bra ju om hon håller sig piggare då. Men håller tummarna att hon inte ska känna av våren för mycket när den slår ut..
    Tack för dina fina hälsningar och kommentarer när Elsa kom till oss!! Så glad och varm jag blir! Vi mår så bra och njuter av att vara hemma:)
    Hoppas du får en fin helg goa du! Kram fredrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är det skönt att vakna innan de små!
      Dessvärre är jag dålig på att kliva upp
      innan en viss liten meddelar att det är dags att stiga upp ;)
      Men att ligga och dra sig är ju bara sååå skönt!

      Och påskriset står sig fint där ute :)
      Riktigt trevligt att komma hem då det pryder ingången!
      Dessutom kan vi glädjas av det lite smått här inifrån också
      då vi har ett fönster precis vid ytterdörren...
      Men jaa, jag håller tummarna HÅRT
      för att det inte ska vara allergi det är frågan om!
      Tiden får helt enkelt utvisa vad det är frågan om,
      men med allergi från bägge sidorna av släkten
      så vågar jag inte hoppas för mycket :(

      Njut av bebisbubblan!
      Och tack för dina ord :)
      Kram, P

      Radera