Om att hålla tankarna i schack

Jag påbörjade ett inlägg tidigare idag men fann inga ord så det blev opublicerat... Men nu ger jag mig på ett nytt försök :) Vaknade precis av att kvällssolen värmde mitt ansikte och det första som slog mig var hur tyst det var! Jag tänkte bara vila en stund, eftersom nattsömnen blev lidande senaste natt, men tydligen slumrade jag till... Och under tiden som jag sov hade sambon kommit hem, tagit upp liten skrutt då hon vaknade från eftermiddagsvilan (jaaa, vi är där ännu med 2 sovlurar per dag), lagat middag och sedan kört ut till svärföräldrarna... Han är allt go min sambo, som sköter ruljansen och låter mig sova såhär en helt vanlig onsdag!


Så istället för ett blogginlägg tidigare idag så satte jag igång med att påskpyssla! Aningen för tidigt kanske, men vad gör man inte för att hålla tankarna i schack... Under veckoslutet som gick plockade jag in lite kvistar, vete katten vad det är(??) men de är från en häck här på gården som vi valt att gräva bort. Kvistarna var fina i sig, spretiga och långa, och nu när de dessutom fått små, gröna "mössöron" så ropade de efter lite påskdekoration ;)


De fjäderfyllda glasäggen som jag fyndade på Pentik för någon månad sedan hängdes snabbt på plats och dessutom lindade jag lite vita fjädrar på några av grenarna. Lite färg skulle dock inte skada och jag tänker mig några rosa ägg som sällskap till det vita påskpyntet :) Ni kommer väl ihåg detta? Men påsken infaller ju sent i år (Långfredagen är den 18:e) så jag har gott om tid att filura på diverse påskpynt ännu!


Hoppas ni har det bra!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar