Om min måndag i ett nötskal

Go'kväll! Länge sedan sist... Men nu lägger vi några tråkiga dagar bakom oss och blickar framåt istället! Jag hade egentligen tänkt kika in tidigare idag redan men fick för mig att putsa våra köksluckor + kökskakel + rengöra mikrovågsugnen medan liten skrutt sov! Dessutom tyckte hon att ett kort sovpass räckte gott och väl på dagen idag så det begränsade också min tid... Och när sambon sedan kom hem hoppade jag i bilen och uträttade några ärenden på stan, hämtade bland annat ut Pomp de Lux-paketet på posten och jisses vad fint allting var, verkligen över förväntan! Nu börjar vi (eller ja, i alla fall liten skrutt) vara redo för våren och snön med tillhörande minusgrader som kom senaste helg kan slänga sig i väggen, vinterväder vill vi ju inte alls ha!


Solen har dock behagat kika fram idag så vårkänslorna har ändå infunnit sig! Men istället för att "pynja" på i trädgården på förmiddagen så tog jag och liten skrutt en barnvagnspromenad :) Det är säkert en vecka sedan sist(?!) eftersom vi båda njutit av att hålla oss på hemmaplan med det ena göromålet efter det andra i vår trädgård... Och liten som börjar bli stor tyckte själv att hon skulle buffa vagnen en bit idag, men det tog inte länge innan orken började tryta och hon snällt satte sig i den istället :)


Här på kvällskvisten har vi haft "svärisarna" på kaffe och vi bjöd på en simpel kladdkaka som jag snabbt svängde ihop innan middagen... Men timmarna går snabbt och plötsligt var det dags för kvällsrutiner och nattning för vår lilla skrutt och nu sover hon sött i sin säng, sambon är iväg på innebandyträning och jag sitter här! Och det var min måndag i ett nötskal :) Imorgon väntar en playdate med A och hennes son så vi får se om jag hinner med ett inlägg på dagen eller om det blir som idag, först på kvällen... 


Men i alla fall, på återseende!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar