Om att vara en nöjd kund

Hej onsdag och förlåt för att jag inte tittade in igår... Man ska inte gå och lova någonting som man kanske inte kan hålla! Jag gissade att jag inte skulle hinna med något inlägg mitt på dagen igår och det visade sig att vi inte ens hade hunnit hem tills dess :) Vår playdate blev extremt lyckad och jag bestämde mig snabbt för att liten skrutt både skulle få äta lunch samt sova där - ingen stress, ingen hets - och vi startade hemåt först när mellistider närmade sig. Sedan försvann resten av dagen och kvällen i en dimma av huvudvärk och trots knaprande av värkmedicin blev jag tvungen att gå och lägga mig tidigt.. Av erfarenhet vet jag att det endast är sömn (eller eventuellt vila i ett mörkt rum) som hjälper och jag har länge misstänkt att jag lider av någon släng av migrän men aldrig tagit mig tid att få det bekräftat... Lyckligtvis är det inte så ofta som huvudvärken gör sig påmind så jag brukar bita ihop och härda ut!


Som jag nämnde i förra inlägget så har paketet från Pomp de Lux anlänt och jag blev verkligen positivt överraskad av innehållet! Såhär långt ger jag tummen upp för material, färg och detaljer :) Nu inväntar vi bara varmare väder så att vi får se vad kläderna går för och det är speciellt overallen som jag är nyfiken på! Håller den vad den lovar?? De vita vårskorna från Kavat har vi haft hemma ett tag och de har faktiskt varit i användning ett par gånger redan, inte minst inomhus eftersom liten skrutt mer än gärna vill ha dem på sig! Hon är så söt när hon kommer gåendes med dem i händerna, efter några envisa och tappra försök att själv trycka dem fötterna vill säga :) och sedan överlåter det på oss föräldrar... Och sedan rultar hon runt runt här inne och går upprepade gånger till hallen, ställer sig framför spegeln och beundrar skapelserna på fötterna! Sötnöten!


Jag lovar att återkomma till overallen i ett senare inlägg men nu vill jag lyfta fram den A-linjeformade kappan som jag beställde åt liten skrutt... Den är verkligen helt bedårande! Lite stor dock (beställde den i strl 86) men fodret är jättefint så det gör inget fastän vi blir tvungna att kvala upp ärmarna lite grann :) och det betyder ju att hon inte växer ur den i första taget att hon förhoppningsvis kan ha den i användning läääänge! Tänk er kappan ihop med klänning och strumpbyxor eller alternativt tunika och leggings, Kavat-skorna och underbart vårväder?! Jag har också beställt en scarf av märket Vertbaudet åt henne men den passade sådär ihop med kappan... 


Underbart foder och söta detaljer! Det går en dragkedja längs med mitten och upptill knäpps den fast med två knappar, precis under kragen... Observera också den söta innerfickan med namnlapp, perfekt att anteckna barnets namn och föräldrarnas telefonnummer i kappan! Jag gillar också det "vågiga" ärmslutet som blir en fin detalj i sig, oberoende om du viker upp ärmen eller ej... 

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om denna kappa och de övriga två plaggen som jag beställde men jag ska börja avrunda så ingen av er tror att jag är sponsrad eller något... Jag är helt enkelt bara en nöjd kund :) Så fort liten skrutt vaknat ska vi äta mellanmål och sedan tänkte jag att en barnvagnspromenad skulle sitta fint. Vi hann inte vara ute så länge på förmiddagen nämligen och eftersom det är strålande solsken idag är det ju en skam att sitta inomhus! 


Sköt om er!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar