Om att pausa en liten stund

Idag trycker vi på paus och låter alla måsten ligga! Liten skrutt vaknade en bit efter midnatt, olycklig och brännhet... Febertermometern visade 38,8 grader och en stund senare kräktes hon :( Jag tror inte att det är någon släng av magsjuka då uppkastningarna inte upprepats, utan snarare en kombination av för många kallsupar simhallsvatten och nattens febertopp... Men efter värkmedicin och ren blöja så somnade hon igen, i min armhåla i vår säng - sjuka barn får dela säng med föräldrarna, åtminstone i detta hushåll! Sov gjorde hon fram till klockan 06:20, då tyckte hon att en liten svängom skulle sitta fint men när det var dags för sambon att åka iväg på jobb så kom hon och la sig igen och sedan snusade vi gott till klockan 08:30... Morgonen och förmiddagen har vi tillbringat i pyjamas, mysandes i soffan! Febern har varierat mellan 37,6-38,8 grader, så än så länge är det ingen panik på den fronten... Men att se vår lilla skrutt så däckad, det gör ont i mammahjärtat :(

pärlhyacinten på vårt köksbord, när den blommat färdigt har jag tänkt plantera ut den i trädgården

Nu sover hon i alla fall... Jag bäddade ner henne i vår säng för cirka 45 minuter sedan och hon somnade på två röda! Någon vidare matlust har hon inte, det sjönk inte många skedar gröt i morse eller mycket mat vid lunch, men vätska har jag i alla fall fått i henne och det känns viktigare. Hoppas, hoppas att detta är snabbt övergående! Nu ska även jag passa på att vila lite, det där med att sova med en liten skrutt som helst ligger på tvären och med huvudet i ens armhåla gör ju inte precis gott för skönhetssömnen ;)


Hoppas ni hålls krya!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är så snyggt med pärlisar. Vårigt!! Hoppas Lillan snart är bättre. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Jamen visst är pärlhyacinter underbara?!
    Har nyligen lärt mig att det finns vita också,
    så nu ska jag försöka hitta en sådan åt mig...
    Vitt är alltid vitt ;)

    Jadå, liten skrutt var nästan återställd följande dag!
    Så vete katten vad som flög i henne...
    Men vad är bättre än det?

    Tack för din kommentar,
    det betyder mycket att du tog dig tid!
    Kram, P

    SvaraRadera