Om att fira våffeldagen en dag för sent

Inte varje dag jag spottar ur mig två inlägg på samma dag här på bloggen men idag får det bli så ;) Hade dessa fotografier från dagens mellis på minneskortet och att spara dem tills imorgon känns inte aktuellt... Gårdagens våffeldag gick oss helt förbi men efter att ha sett alla mumsiga våffelfotografier både på instagram och runtom i blogosfären så var jag tvungen att plocka fram våffeljärnet! Kunde helt enkelt inte motstå frestelsen ;) Helst äter jag mina våfflor med hallon och en klick grädde men ingetdera hade vi hemma, så istället improviserade jag med turkisk yoghurt och tranbärsgele - en förvånansvärt god kombination :)


Liten skrutt gav tummen upp och åt nästan en HEL våffla på egen hand! Men då är hon inte känd för att vara varken kräsen eller liten i maten, så egentligen blev jag inte förvånad :) 

FRASIGA VÅFFLOR
(10 stycken)

2½ dl vatten
2 dl mjölk
1 krm salt
3½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ dl avsvalnat smör

Blanda mjölk och vatten. 
Tillsätt salt, vetemjöl och bakpulver. 
Vänd till sist ner det avsvalnade smöret.
Grädda i våffeljärn!


Men nu ska jag börja avrunda... Fördelen med flera inlägg per dag är att de inte blir sådär jättesuperlånga, sådana som jag är mästare på att skriva ;) Nu ska jag ögna igenom nästa veckas matsedel och dubbelkolla inköpslistan inför veckohandlingen imorgon och sedan blir det sängen! Dessa simhallsbesök gör mig så himla trött, på gott och ont...


Imorgon igen, troligtvis!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar