Om att ha tillfrisknat rejält

Vill bara snabbt kika in innan vi startar fredagsmyset här hemma :) Har haft bloggen i åtanke ett par gånger under dagens lopp men det har helt enkelt inte blivit tillfälle att knäppa på datorn och sätta sig ner... Liten skrutt har tillfrisknat rejält (tack och lov!) och bortsett från lite stegring så har hon varit sitt vanliga jag igen! Så vi har bland annat passat på att städa av här hemma, eftersom det inte blev av igår, och nu är rent och fräscht igen. Jag har även låtit täcken och kuddar vädra utomhus och sedan bytt till rena sängkläder - ska bli sååå skönt att få krypa till kojs lite senare!  


Ett par bilder från gårdagens instagram-feed beskriver kort och gott hur gårdagen såg ut... Vår älskade lilla skrutt som normalt har myror i brallan gjorde knappt något annat än satt eller låg i soffan :( En och annan tupplur blev det också, och jag tror att saldot slutade på fyra innan det var läggdags för natten... Usch så det tog ont i mammahjärtat att se henne så ynklig!

om man råkar se att mammas telefon ligger på bordet så är det snabbt ut med en stol och upp på den, klätterapan! Och obs, sittdynan ska bort, alltid!

Men idag har det varit andra bullar! I morse bäddade jag soffan åt henne precis så som jag gjorde igår... Hon hade nämligen stegring direkt från morgonen så jag vågade inte hoppas på något annat än en repris av gårdagen. Men när jag sedan la henne där såg hon bara på mig som om jag vore galen?! Och det tog inte många sekunder innan hon var uppe därifrån och sedan dess har det varit det ena projektet efter det andra :)

paret bus i farten med diverse cirkuskonster - gissa om skrutt älskar sin pappa när han kommer på sådana här skojiga saker?!

Men hej, nu väntar den hemlagade pizzan... Och inte minst sambon som påpekar att han är vrålhungrig :) Om en halvtimme sitter vi bänkade framför "Let's dance" och därefter kommer nya favoriten "Welcome to Sweden"... Tills dess borde även den inköpta chokladplattan finnas vid vår sida ;) Tjingeling!


Är fredagsmys återkommande hemma hos er?


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

4 kommentarer:

  1. Men lillpluttan då! Och visst är det jobbigt att se dem så hängiga. Skönt att hon mådde bättre igår redan:) Älskar sista bilden, så mycket liv, bus och kärlek!! Jag klickar gärna in mig till dig, du har en så mysig blogg! Och tack för dina fina kommentarer hos mig!!
    Kram och hoppas ni har en fin lördag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, usch då!
      Jag skulle inte tvekat en sekund att byta med henne!

      Tycker också om den bilden,
      ett härligt ögonblick
      fångat på bild förevigt!
      Vad gjorde man innan de digitala kamerorna?! ;)

      Tack för dina fina ord,
      jag blir alldeles rörd!
      Känner ju precis samma för din blogg :)
      Kram, P

      Radera
  2. Va skönt att er skrutt är bättre nu. Det är inte alls roligt att se dom små så sjuka.

    Hoppas ni har haft och har en bra helg!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken!
      Lyckligtvis är hon återställd,
      och vi kan lägga det "jobbiga" bakom oss :)
      För nej, det är inte roligt att se sitt barn lida, hua då!

      Här har vi haft en helt underbar helg!
      Detta väder alltså,
      jag önskar att det håller i sig :)
      Hoppas ni fått ett lika strålande veckoslut!
      Kram, P

      Radera