Om solglasögon för barn

Onsdag innebär som ni vet simhallsdag :) Men först ikväll då bilen finns tillgänglig... Nackdelen med att bara ha EN bil och det faktum att det är drygt fem kilometer in till stadskärnan gör att våra programpunkter under dagens lopp begränsas en aning. Men jag har själv valt att inte ha någon bil under min föräldraledighet, så då är det bara att anpassa sig! Och in till stan går jag och liten skrutt ändå ibland, men i andra ärenden än till simhallen... Denna förmiddag har vi dock gått en lång promenad runt byn... I stormvindar (hua då så det virvlar till ibland) och strålande solsken ;) Ett perfekt tillfälle att vänja liten skrutt vid sina nya solglasögon!


Jag har under en tid redan kikat runt på olika solglasögon för barn och utan att klicka hem några hade jag bestämt mig för ett par Babiators-brillor i svart... Men under vår runda på stan i måndags övertalade sambon mig att titta in hos den lokala optikern för att granska deras utbud - tack och lov för det! För där fanns de, de där klassiska svarta brillorna som jag läst så mycket positivt om, och de flög givetvis upp på liten skrutts näsa direkt ;) Men bara genom att sitta i sambons famn gled de ner på hennes näsa och vägrade hållas på plats... Så då var det bara att inse fakta och börja kika på andra modeller istället!


Vi fick den bästa möjliga assistansen inne i butiken och fick se samt testa den ena modellen efter den andra och trots min förtvivlan över alla färggranna bågar så höll expediten god min :) Tillåt mig vara tråkig, men färg är inte riktigt min grej... Ganska snabbt fick vi upp ögonen för ett par solglasögon från Real Kids och de satt verkligen perfekt på liten skrutts näsa! Jag hmm:ade lite över färgerna och sambon fick sista ordet den här gången, ett par New Unbreakable Explorer i rosa fick det bli!


Så nu kan jag bocka av solglasögon på listan över nya inköp åt liten skrutt och med tanke på hur gärna hon vill ha dem på sig så antar jag att vi gjorde ett bra val... Och visst, det finns säkert 100 olika andra modeller till en bråkdel av den summa vi betalade för dessa MEN om hon bara har en uns av sin fars känsliga ögon så är hon absolut värd dessa!


Vad använder du (och dina barn) för solglasögon?
(personligen använder jag ett par från Ray-Ban medan sambon älskar sina Serengeti-brillor)


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

3 kommentarer:

  1. Nej men hej =) Va kul att du hittade mig =)

    Jag älskar ju att läsa andras bloggar med fina bilder. Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du lämnade ett spår!
      Alltid lika roligt att höra vem som kikar in :)

      Men visst är det bilderna
      som gör halva bloggen?
      Om inte mer till och med...

      Ha det bra!
      Kram, P

      Radera
  2. billiga glasögon

    Så fungerar tjänsten: Du får hem en frankerad förpackning med posten; Du bifogar recept & båge; Din beställning kvalitetssäkras; Glasen tillverkas & slipas

    to get more - http://glasen.se/

    SvaraRadera