Om vårens overallkandidater

Hej på er! Här har ni en som precis skannat nätet på jakt efter en våroverall åt liten skrutt, men oj vad svårt! Under vår visit i Vasa gick jag och "kärade" ner mig i Polarn o. Pyrets skaloverall (den utan fleecefoder) och nu måste jag medge att det är svårt att få upp ögonen för någonting annat... Men jag kan tycka att priset är aningen saftigt för en overall som hon eventuellt bara kan ha en säsong, förhoppningsvis skulle den passa i höst också men det finns ju inga garantier! En våroverall behöver hon snarast för under vår utomhusvistelse denna förmiddag kunde jag konstatera att vinteroverallen börjar bli aningen varm - och då hade hon bara body och strumpbyxor under (men jaa, hon är ju av den varmblodiga sorten). Men att hitta en omönstrad overall utan en massa "gräsliga" färger är ju verkligen lättare sagt än gjort...


1. Skaloverall - Polarn o. Pyret (109 €)
2. Softshell little suit - Pomp de Lux (39,95 €)
3. Virva-overall - ReimaTec (99 €)
4. Kaxs skaljacka & -byxor - KappAhl (49,95 € + 39,95 €)

Efter lite letande fastnade jag för ovanstående kandidater! Vårens utekläder åt liten skrutt bör vara både vind- och vattentäta eftersom jag verkligen avskyr allt vad gallonkläder heter... Hellre ska det vara slitstarka utekläder som tål slitage och upprepade tvättningar! Av egen erfarenhet vet jag att både PoP:s och ReimaTec:s overaller håller måttet och årets overall från ReimaTec ser ut att ha bättre passform än tidigare... Vår långa, smala "spilivink" till dotter har nämligen en tendens att drunkna i de flesta utekläder! Overallen från Pomp de Lux är ju urfin i mina ögonen men jag vet inte alls vad den går för..? Priset är ju dock att hurra för(!!) men jag är skeptisk till den ljusa färger och om den verkligen är både vind- och vattentät som det står på hemsidan... Någon med erfarenheter? För ett tag sedan fick jag även upp ögonen för KappAhls utekläder i serien Kaxs, de hyllas här och var och den enda nackdelen är väl att jag inte gillar färgerna i deras overaller och då skulle valet istället falla på ett tvådelat set...

Usch så svårt... Ska diskutera saken med sambon ikväll men med tanke på dagens vårväder och så småningom den totala avsaknaden av snö så börjar det nästan bli panik! Men kom gärna med synpunkter och åsikter, jag är idel öra!


Solsken till er!


KRAM


|| images: click the trademarks above ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar