Om oväntat besök och ett dop

Måndag och ny vecka! Kan någon berätta vart veckoslutet försvann? Likaså sportlovsveckan? Jag och liten skrutt vägrar tro att vi är tillbaka i "ekorrhjulet" och håller oss i sportlovs-mode ett tag till, fördelen med att vara föräldraledig :) Dessutom har jag sovit uruselt senaste natt så det är skönt med en oplanerad dag på hemmaplan... Precis när vi släckte i sovrummet igår kväll fick vi oväntat och ovälkommet besök i form av en mus (troligtvis) i husets ventilationssystem! Plötsligt hörde vi ett gnagande ljud ovanför våra huvuden och efter lite funderade kom vi underfund med att ljudet måste komma inifrån ventilationsrören... Och i samband med att vi tände taklampan hörde vi småsmå musfötter (troligtvis) som sprang iväg längs röret bort från ljuset, hua då! Så idag ska det inhandlas "muspipare" och så ska vi försöka hitta mössens ingång till ventilationssystemet - få se om vi klarar oss utan hjälp från anticimex..?

Men nog om det! Hur har ert veckoslut varit? Mycket tv-tittande i form av de sista OS-sändningarna och sista deltävlingen i Melodifestivalen? Så har det i alla fall sett ut hos oss, addera sedan några avsnitt av beroendeframkallande serien "Suits" också så har ni vårt veckoslut i ett nötskal ;) Till och med under dopkaffet igår stod tv:n på eftersom ingen ville missa finalmatchen i ishockey! Majoriteten hejade på Canada och ville absolut inte se att ärkerivalen Sverige skulle ta hem OS-guldet... Personligen var jag på svenskarnas sida, och även om det inte gick vägen så tycker jag att om Finland INTE är med och kämpar om översta pallplatsen så kan grannlandet gott och väl vinna! Men nu är det över för den här gången... Och med både OS och sportlovet ur världen så ska väl vardagen rulla vidare som vanligt här hemma :)


Men igår var det som sagt dop! Jag agerade på eget bevåg fotograf och bara jag skrivit färdigt detta ska jag ta mig an de närmare 200 fotografier jag knäppte av igår... Det var konstigt det där, att kunna stå på sidan om och föreviga dopet med hjälp av kameran. Det senaste dopet vi närvarade på så var ju vår lilla skrutts och två gånger innan det hade vi äran att bli gudföräldrar! Men i år satt vi som sagt på sidan om och eftersom liten skrutt inte var med i kyrkan (hon sov middagsvila hemma under uppsikt av sina farföräldrar) hade jag all tid i världen att experimentera med kameran... Jag svor dock en stund över vårt standardobjektiv som inte fick in tillräckligt med ljus i den dunkla kyrkan men försökte ändå göra det bästa av situationen, så förhoppningsvis finns det några guldkorn i mängden :)


Det var ett fint dop med den närmaste familjen och det var alltså vår guddotters lillebror som fick sitt namn under ceremonin. En charmig liten prins som under dopkaffet var klädd i svarta byxor, vit skjorta och den stiligaste lilla flugan, sötnosen! Storasyster fick en rosa Kånken Mini av oss när hon döptes och givetvis "behöver" lillebror också en egen väska. Men med oturen på vår sida har vi inte lyckats hitta väskan i den färg vi ville i någon fysisk butik, trots letade i tre städer(!!) så till sist fick det bli en beställning via nätet... Väskan hann dock inte levereras innan dopet, typiskt, så jag knåpade ihop en förklaring i kortet istället :)


Fin fortsättning på måndagen!
Här kvittrar fåglarna glatt och snön är nästan borta, 
vågar man tro att våren är påväg?


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar