Om en fredag och projekt minnesalbum

Nu blir det ett kvällsinlägg igen, men så går det när dagen försvinner i ett huj! Jag brukar ju oftast blogga när liten skrutt sover sin middagslur men idag passade jag på att göra några ärenden på stan... Måste ta tillfälle i akt när sambon har "sportlov" och bilen är tillgänglig :) Dessutom kunde jag bocka av veckohandlingen från to do-listan så nu är det lugna puckar som gäller under veckoslutet, skönt! Eller ja, imorgon ska vi ut till "svärisarna" på mat och på söndag ska vi på dop, men det är ju bara trevligheter så jag klagar inte... Jag hade tänkt knåpa ihop det där renoveringsinlägget om hallen idag men på grund av tidsbrist får det bli en annan dag, men det är på kommande, jag lovar! Istället ska ni få se en liten glimt av projekt "minnesalbum åt liten skrutt" som ligger på vårt köksbord för tillfället.

ett minnesalbum med vit pärm och svarta kartongsidor

Allt sedan liten skrutt föddes har jag sparat kort, inbjudningar, tackkort etc. som berör henne och av allt detta har jag tänkt göra ett minnesalbum. Albumet är alltså inte tänkt som ett fotoalbum eller en "mina första år"-bok... Jag inledde projektet för ett par månader sedan men av någon anledning blev det liggandes och det är först nu som jag kom att tänka på det igen! Och nu hoppas jag också på att få det gjort så att projektet inte blir alltför mastodont ;) Hittills är det ju bara hennes födelse, dopet, ½-års firandet, första julen och ettårsdagen som ska "mappas in"... Att jag aldrig lär mig att göra saker och ting direkt, hehe!

inbjudningskort som jag knåpade ihop inför liten skrutts dop

Men jag tror jag gör det lätt för mig och ger varje händelse ett uppslag i albumet... På första sidan blir det rubrik, datum + ev. inbjudningskort, tackkort, en bild och på andra sidan blir det en "ficka" med kort som hon fått i samband med händelsen. Min första tanke var att "displaya" alla kort skilt för sig men då blir det att satsa på ett nytt album per händelse och det var ju inte tanken! Skulle gärna få några år samlade på ett och samma ställe :) Och nu när jag vet hur jag vill ha det så ska jag förhoppningsvis få det gjort också!


Men hej, nu tar vi fredag!
Här ska vi snart hugga in på räksmörgåsar, mums!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar