Om oljud under min kaffepaus

Jag tänkte att jag snabbt skulle sätta mig ner och samla lite energi över en kopp kaffe och en kanelbulle, samtidigt som jag tänkte skriva några rader här inne :) Men innan jag visste ordet av hördes en massa buller utanför våra fönster och en sekund senare flög ett Hornet(??)-plan precis över vårt hus! Usch så lågt det flög och fy vilket oljud det hade! Och det räckte inte med en gång, nej, det har nämligen cirkulerat över staden några varv och trots att jag inte ser det längre så hör jag ljudet av det emellanåt... Nyfiken som jag är så var jag genast tvungen att kolla in försvarsmaktens hemsida i jakt på information men jag blev inte så mycket klokare! Eventuellt har flygplanet ett samband med den nordiska flygövningen som ägt rum på Island denna månad (som avslutades i förrgår) eller så är det Nylands Brigad som utför någon form av övning och skrämmer livet ur mig! Men jaa, nu har det tystnat och jag ska sluta spekulera i VARFÖR de flyger över vårt hus...

rosachock(!!) med nyputsat fönster i bakgrunden

Så min lilla kaffepaus blev aningen längre än vad jag hade planerat och det betyder att jag pronto(!!) ska återgå till det jag gjorde innan jag satte ner mig... Nämligen att putsa fönster! Jag vill passa på att få det gjort nu när det är mulet så att kan jag njuta för fullt när vårsolen behagar kika fram :) Putsa fönster hör dock inte till favoriterna så när jag väl hade putsat alla fönster på bottenplan tyckte jag allt jag var värd en kopp kaffe och en liten upptinad kanalbulle från frysen... Men som sagt, nu ska jag fortsätta med det så att jag sedan kan ta itu med veckostädningen också!


So long cuties!


KRAM


|| image: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar