Om att vara hemma igen

Go'kväll på er och ett stort TACK till er som lämnat ett avtryck i föregående inlägg! Det värmer mitt hjärta att ni tagit er tid och jag blir så otroligt glad över att se vem det är som kikar in :) Statistiken visar att ni är många fler (och i tysthet hoppas jag att fler vill skriva några rader HÄR) men nu känner jag i alla fall till några där ute som läser mina inlägg. Och vet ni vad, det känns så bra! För ibland sitter jag här och funderar över varför jag egentligen gör detta... Varför tar jag mitt tid att fotografera - redigera - skriva - publicera ?? Men så vaknar jag till, det kan vara av en uppskattande kommentar (här på bloggen eller IRL) eller av det faktum att jag själv gärna går tillbaka i arkivet, tänker tillbaka och kommer ihåg... Så jag fortsätter ett tag till, trots lite bloggtorka nu som då ;)

Och nu har det varit tyst från min sida här inne ett par dagar... Tanken var att jag skulle försöka blogga även under visiten norrut men vet ni vad? Jag hade glömt minneskortet till kameran hemma, gah! Och eftersom jag vägrar blogga utan bilder så hade jag inte så många andra val... För att börja visa en massa halvtaskiga kamerafoton är inte min melodi och dessutom vill jag vara sparsam med "lånade" bilder. Men nu är vi hemma igen och tanken är att fortsätta som vanligt igen :) Och hur klyschigt det än låter så kändes det helt fantastiskt att få komma hem igen senaste natt, bädda ner liten skrutt i sin säng och själv kunna krypa ner i egen säng - ååå himmelriket! Trots fina dagar med många kära återseenden så har familjen tröttmössa verkligen njutit av att vara HEMMA igen :)


I morse hade jag kunnat betala dyra pengar för att bli kvar under sängtäcket men då hade garanterat en liten tös protesterat högljutt... Så det var bara att maka sig upp ur sänghalmen och hämta den leende tösen när hon tyckte det var dags att vakna :) Men det tog ett tag innan jag vaknade till liv idag, inte ens kaffe ville hjälpa och därför kändes det extra bra när liten skrutt visade trötthetstendenser redan att par timmar efter att hon vaknat... En gemensam tupplur fick det då bli! Och liten skrutt som vanligtvis bara sover en lur om dagen har fått sova i två omgångar idag - ajajaj, det är inte lätt att vara på resande fot... 


Tydligen var det bara en liten tupplur jag behövde för efter det fick jag äntligen lite energi igen! Lite kaffe på det och sedan tog vi itu med veckostädningen :) Jag hann redan bli orolig över att den inte skulle bli av så det känns fantastiskt bra att kunna sitta här i detta nu och veta att det är skinande rent överallt. Veckohandlingen har vi dock sparat tills imorgon men planen är att ha den undanstökad innan lunch imorgon och efter det kan vi ta fredag med gott samvete! För visst är det fredag imorgon?! Måste erkänna att jag är lite veckovill då vi varit borta söndag-onsdag...


Och utöver det där vardagliga samt veckostädningen har vi äntligen fått upp String Pocket-hyllan i liten skrutts rum! Ingen är gladare än jag, för varken sambon eller skruttan förstår min glädje ;) Men jag tycker det blev sååå bra och tills vi har bestämt oss för vad som ska få pryda hyllan så har några av favoritleksakerna fått ta plats på den. Och alla ni som var oroliga över att lilla A skulle bli utan färgstimuli kan förhoppningsvis andas ut av lättnad - för som ni ser (och som jag sa) så blir leksakerna (och böckerna) härliga färgklickar i den annars lugna basen vi valt att inreda hennes rum med!


So long, tills imorgon!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Stringhyllan är så stilig där på väggen i A's rum :) Och de färgglada leksakerna kommer så fint fram när det annors är så neutralt! Själv har jag en loppisfyndad stringhylla här hemma på väggen men den känns alltför bortgömd på gästrummet. När vi en gång flyttar måste den få en mer synligare plats. för stringhyllor är alltför fina för att gömma bort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst blev den bra där inne!
      Äntligen börjar det kännas som om vi är "färdiga" med hennes rum...
      För stunden i alla fall ;)
      Nackdelen med den fina hyllan är ju att jag skulle kunna ha en i varje rum!
      Den lilla pocket-hyllan passar överallt kan jag tycka :)
      Så ja, de är för fina för att gömmas bort!
      Så självklart bör er hylla få en mera synlig plats :)

      Sköt om er!
      Kram, P

      Radera