Om dagens program och födelsedagsgåvor

Det hör inte till vanligheterna att jag kikar in denna tid på lördagar... Oftast brukar vi vara på språng men om vi som idag är hemma allihopa brukar jag prioritera annat än att "ödsla tid" framför datorn, ni förstår säkert! Men med vinter-OS i dumburken (och en sambo som helst inte missar en minut av sändningarna) och med en liten skrutt som sover middagsvila, så kan jag med gott samvete lägga lite tid på ett inlägg! I eftermiddag ska vi iväg för att fira gudsonens föräldrar (de brukar fira tillsammans, eftersom deras födelsedagar infaller tätt på varandra) och ikväll kommer jag att ha fullt upp med att packa! Imorgon bär det sedan av mot nordligare breddgrader och mitt föräldrahem, sambon har ju "semester" nu i en vecka i och med sportlovet :)

alkoholfritt för henne, ett par öl för honom och en ask med chokladkonfekt att dela på

Det här med födelsedagsgåvor tycker jag är knepigt... I dagsläget har de flesta möjlighet att köpa det man behöver och vill ha vartefter behoven dyker upp och att ge något "bara för att" får mig att må dåligt! Men att komma tomhänt till ett födelsedagsfirande skulle heller inte falla mig in så den här ekvationen går inte riktigt ihop... Men jag har några säkra kort som jag brukar falla tillbaka på, som till exempel att ge: något gott att äta eller dricka, ett glossigt tidningsmagasin, några fina ljus eller servetter. Sedan kan man ju alltid baka något eller ge ett presentkort till en affär som mottagaren håller varmt om hjärtat... Vad brukar du ge? Har du några tips och idéer så är jag idel öra, lite variation skulle inte skada :)


Ha en fortsatt trevlig lördag!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar