Om ovillkorlig kärlek

Jag är inte direkt vän med att blogga från paddan och jag lyckades precis med konsten att radera ett lååångt inlägg om dagens bilresa till nordligare breddgrader. Gah! Så istället konstaterar jag bara att resan gick över förväntan! Och om lusten faller på kanske jag skriver lite utförligare en annan dag istället, när jag har tillgång till en "vettig" dator :) Men nu är vi i alla fall på plats, sedan drygt fem timmar tillbaka faktiskt... Vi har ätit middag och mumsat fastlagsbulle, lekt med "nya" leksaker och samtalat, badat bubbelbad och ätit kvällsmål... Liten skrutt sover sött i min lillebrors gamla spjälsäng och vi sitter bänkade framför ishockeymatchen Canada-Finland och håller tummarna!


Jag berättade för mamma här tidigare ikväll om den helt fantastiskt goda middag som jag och sambon avnjöt på alla hjärtans dag! Och så kom jag på att jag helt och hållet glömt att skriva någonting om den här... Det blir liksom så ibland när livet rullar vidare ;) Men vi hade i alla fall bokat bord på Restaurang Rådhuset Bistro & Bar i vår lilla stad och på plats bestämde vi oss för att testa deras överraskningsmeny! Vilket visade sig vara en underbar, perfekt kombinerad fyrarätters som jag sent kommer glömma! Men jag måste medge att trots det bästa sällskapet, god mat och fin miljö så kändes det som om något saknades - eller rättare sagt NÅGON... Och att få hämta hem vår lilla skrutt blev, hör och häpna, höjdpunkten för kvällen! Det leendet som mötte oss hos hennes farföräldrar och det kramgoa bemötandet som vi fick var precis det som ALLA bör få uppleva på alla hjärtans dag - ovillkorlig kärlek! Hade det gått något nöd på henne? Nej, precis som jag visste innan... Hon hade ätit och lekt, varit nöjd och glad och till och med låtit farfar ta en tupplur på soffan ;) Vår älskade lilla skrutt!


Och nu sover hon... Och jag hoppas nästan att hon vaknar lite extra tidigt imorgonbitti, bara för att få lyfta över henne i vår säng för att sedan få slumra till en stund tillsammans. Inte för att hon är ett så värst gemytligt sovsällskap, nej man blir både knäad och armbågad, bökar gör hon också och tyst är hon inte ;) Men att få känna hennes värme och doft där mellan oss två, vi som skapat henne, gör att mitt hjärta slår volter för vårt lilla yrväder! Mamma älskar dig - tre ord jag upprepar många gånger per dag, tre ord jag önskar att hon alltid bär med sig oberoende av var hon befinner sig...


Ta hand om er!


KRAM


|| images: www.radhuset.fi ||

2 kommentarer:

  1. Att sötöra är älskad kommer hon nog aldrig behöva tvivla på, ni är så fina föräldrar!

    Så slog det mig att jag säger nästan samma sak själv flera gånger varje dag, nämligen "matte älskar dig" :D Doris bryr sig knappast lika mycket om det som en människa gör, men om man tycker riktigt mycket om någon så ska man säga det! Annars kan man ju liksom inte veta. Och med det måste jag också säga att jag älskar dig! För du är så fin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skickade precis ett sms,
      men vill ändå tacka för dina fina ord!
      Och ja, de tre orden kan man väl inte säga för ofta,
      inte så länge man menar det av hela sitt hjärta!

      Radera