Om sommarvärme och vardagssysslor

Augusti visar sig från sin bästa sida och lever verkligen upp till att vara en sommarmånad. Här har vi haft strålande fint de senaste dagarna och termometern visar i detta nu 25 grader! Ett litet åskoväder drog förbi här igår kväll men jag tycker det är lite mysigt med blixtar och dunder :) A tog lyckligtvis inte heller någon notis av det hela så jag hoppas jag lyckades projicera mitt lugn på henne... Idag står vardagssysslor på schemat, jippie! Hmm... Tvättmaskinen surrar i bakgrunden och jag plockar på med ditten och dattan. Veckohandlandet ska stökas undan under dagens lopp och så ska jag dammsuga något slag, jag väntar bara på lite svalare vindar, för nu klibbar det direkt man lyfter ett finger! M fixar det sista på övervåningen och om vi vill kan vi förmodligen flytta upp under helgen :) Det skulle vara perfekt i och med att M börjar jobba igen på måndag... Vi får se!


Vi hade plockat ihop lite smått och gott åt värden senaste helg. Två flaskor med ekologiskt öl och tre stänger med raw-choklad i olika smaker... Lite cellofan runt det hela och så presentband, voila! Svårare än så behöver det inte vara, tycker jag i alla fall ;)


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. jag smyger alltid in här hos dig och läser dina uppdateringar och beundrar dina bilder - men att kommentera känns så invecklat när man läser bloggar på iphonen (ehheh), så jag kommer mig aldrig för att lämna avtryck här inne. ska skärpa mig!

    er värdgåva var ju alldeles fantastisk! älskar såna gåvor, choklad och öl går väl dessutom alltid åt ;) plus att gåvan i sin helhet ju är hemskt estetiskt tilltalande, hehe. har du själv smakat den där chokladen? var har du köpt den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. du behöver inte ha det minsta dåliga samvete,
      jag är inte mycket bättre själv ;)
      men visst är det tråkigt,
      för alltid finns det något man skulle kunna "säga"
      men snabbt klickar man sig vidare!
      jag känner dock igen problematiken,
      läser nämligen oftast via paddan och
      efter att den "ätit upp" ett antal kommentarer
      jag försökt lämna
      så har jag helt enkelt gett upp!

      tack för dina fina ord angående värdgåvan :)
      jag har varken smakat ölen eller chokladen,
      så jag kan inte komma med några omdömen...
      chokladen hittar man bl.a. i vår lilla lokala butik (MJanne)
      som tar in en massa närproducerat och ekologiskt - tummen upp!
      ha det bra, du och magen ;)

      Radera