Om "ekorrhjulet" och sovrumstapet

Söndag och sista lediga dagen för pappan i huset. Det känns en aning vemodigt samtidigt som jag ser framemot en mysig höst och att hitta tillbaka till "ekorrhjulet". Sommar och semester i all ära men rutiner och dagsschema is the shit! I alla fall i min värld :) A:s rutiner har vi dock försökt hålla så bra det gått, men visst har även de blivit lite rubbade... Imorgon ska vi förresten på en försenad (pga av semester) 1/2-års granskning till rådgivningen och vad har hänt sedan 5 månaders granskningen? Joo, A började åla och i samband med det sätta sig upp. Sedan tyckte hon att det var dags att ställa sig upp med stöd och börja krypa. Att bara stå med stöd räckte inte till så hon började gå om man höll i hennes händer och gå längs med möbler. Hon har även börjat släppa taget men hittills blir det platt fall på blöjbaken :) Dessutom har hon fått sina två första risgryn, så här går det undan i barnbacken! Vissa dagar skulle jag vilja "pausa" och stanna upp en stund, hon växer ju upp alldeles för snabbt...


Vet ni vad? Vårt sovrum på övrevåningen är färdigt! Här får ni se några sneek peaks på tapeten från Boråstapeter som vi har valt. Jag har haft den i åtanke allt sedan vi tapetserade en fondvägg i vårt provisoriska sovrum på bottenplan, men jag hade rätt, den gör sig bättre i ett helt rum :) Nej, nu hinner jag inte sitta här längre... Vi ska på vår gudsons kalas om ett par timmar och det finns lite annat jag ska hinna med först, men på återseende!


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

1 kommentar:

  1. Vad fint det ser ut! Skönt att sovrummet är klart. :) Vad roligt att hon börjar lära sig att gå, förstår att du vill pausa ibland. Tycker också tiden går alldeles för fort som vanligt..

    Kram / Elin

    SvaraRadera