Om kräftskivornas tid

Det bästa med augusti, förutom det faktum att det faktiskt är en av tre sommarmånader, är väl kräftskivorna..? Vi inledde vår kräftsäsong senaste lördag hemma hos bästa T, vilket har blivit lite av en årlig tradition... Jag tror att det blev 5:e året i rad som vi deltog på hans kräftskiva och tillställningen blir alltid lika lyckad - så tack för det T! Vår sötskrutt fick uppleva första timmen innan jag gick hem med henne och nattade henne, sedan hade vi faktiskt fixat barnvakt så att jag kunde återvända :) Jag tycker dock att det alltid är lika svårt att lämna henne (vi gjorde på samma sätt under bröllopet), men hon var i trygga händer och vi var bara 200 meter bort så det var bara att bita i det sura äpplet och försöka slappna av!


Inhemska flodkräftor är sååå goda! Jag skulle kunna äta hur många som helst men det tillåter inte riktigt plånboken... Som tilltugg hade vi gjort potatis- och grönsaksknyten med räkor, som vi hade på grillen en stund, och dessutom hade T ordnat med bl.a. grönsallad, rullader och toasts, mums!


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar