Om regnrusk och föräldraliv

Ekorrhjulet, here we come! Här hemma vinkade vi hejdå åt pappa M för drygt ett par timmar sedan och som bäst sover A sin första lur för dagen. Själv har jag hällt upp en kopp kaffe och bänkat mig här framför datorn ;) Det regnar från och till utanför fönstret och jag har svept in mig i en filt, det är bara de tända ljusen som saknas! Innan jag satte mig ner plockade jag fram regnskyddet till vagnen samt mina gummistövlar och "regnkläder", för som jag nämnt tidigare så har vi ett rådgivningsbesök inbokat idag. Och med eller utan regn så promenerar vi dit! Om vi har tur hinner M sluta tills dess och möta upp oss på rådgivningen... Jag tycker allt det är lite synd att den ena föräldern ska "missa" så mycket av ens barns första tid, helst skulle vi ju vara föräldralediga båda två men heja, vem betalar då räkningarna och huslånet?! Lyckligtvis har M ändå jätte bra arbetstider och som lärare har han ju haft förmånen att vara hemma hela sommaren, så vi är väl de sista som ska klaga ;)


En liten kille blev glad över sitt paket igår och kortet som M har ritat ger en liten hint om innehållet... Paketet innehöll nämligen en Brio tågbana med tillhörande lok, stockvagn och bergstunnel.


|| image: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar