Om hösten som favoritårstid

Regn, regn och åter regn! För vår del har denna sommar verkligen visat sig från sin bästa sida och dagarna, aldrig en hel dag, som det regnat har man kunnat räkna på EN hand... Det är väl därför vädergudarna har beslutat sig för att bjuda på lite vatten som ombyte ;) Mysigt är det dock! Jag älskar när det blir ruggigare utomhus, när vädret kräver varmare kläder och man får lov att tända ljus och burra in sig i en filt... Hösten är min absoluta favoritårstid! Igår morse tände jag till och med en brasa i öppna spisen, gissa om A blev fascinerad av den?! Idag hade vi tänkt promenera in till min arbetsplats (har bl.a. lite papper att gå igenom med chefen) men pga. vädret bokade jag om träffen tills på fredag istället. Det betyder att denna dag är oskriven än så länge, men moppa golven på övervåningen ska jag i alla fall göra!


Eftersom vår skrutt har börjat stå och gå med stöd allt mer så har det även blivit aktuellt med skor... Till ½-års dagen fick hon dessa rosa Converse av sina farföräldrar och på söndagens kalas invigdes de! Perfekta då jag visste att kalaset skulle äga rum utomhus :)


|| image: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar