Om nya soffkuddar

En kväll tidigare i veckan konstaterade M att vi borde införskaffa några nya kuddar till sofforna, att han tröttnat på kuddarna som kom med vid inköpet av sofforna... Okej, inte mig emot! Så igår när jag satt och slösurfade under A:s första sovlur på förmiddagen "klickade" jag hem några :) Det var H&M Home som fick stå till tjänst och jag beställde 2 st. antracitgråa linnekuddfodral, 2 st. gråa mosstickade kuddfodral och ett senapsgult(!!) kuddfodral i sammet. Beställningen kommer i slutet av månaden och nu hoppas jag att det blir lika fint som jag föreställer mig! Det här med senapsgult är en färg som jag ertappat mig själv med att tänka på ett flertal gånger den senaste tiden och till hösten kan det väl bli fint :) Jag försöker dock hitta något annat att fånga upp accentfärgen med och min första tanke var en Kivi-lykta från Iittala, men om den är så citrongul som bilden antyder kanske ett par glas från Marimekko skulle fungera lika bra som ljuslyktor?


1. antracitgrått linnekuddfodral 50x50 cm (H&M Home)
2. senapsgult sammetskuddfodral 30x50 cm (H&M Home)
3. grått mosstickat kuddfodral 50x50 cm (H&M Home)
4. gult dricksglas "sukat makkaralla" (Marimekko)
5. citrongul Kivi-ljuslykta (Iittala)


Nu blir det så småningom lunch och därefter blir det långpromenad i solskenet! 


|| collage: paulaspalats.blogspot.com ; images: click the links above ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar