Om "blogguppehåll" och glimtar från A:s rum

Fredagen, veckoslutet och början av denna vecka kom och försvann i ett huj! Veckoslutet spenderades bl.a. med att "flytta" upp till övervåningen, vilket innebar att A:s rum och vårt sovrum skulle iordningställas. Samtidigt skulle en hel del saker bäras ner till vårt f.d. sovrum som håller på att förvandlas till ett kombinerat gäst- och arbetsrum - bara roliga saker alltså! Vår sötskrutt var förresten nyfiken i en strut och var helst mitt i händelsernas centrum :) På söndag, efter en hel del kånkande upp och ner fick jag ett superskoj sms, en av mina bästa väninnor funderade nämligen om hon och hennes familj kunde komma på besök (när de ändå var i "närheten") och vara övernatten från måndag till tisdag. Lyckligtvis hade vi ingenting inbokat och jag kunde meddela att de var hjärtligt välkomna! Därtill har vädret varit nästintill perfekt så jag hoppas att ni har förståelse för mitt lilla blogguppehåll... Jag försöker kompensera med några glimtar från A:s nya rum ;)


I ett tomt hörn ligger en fårfäll med några gosiga nallar. Här ser ni även att vi satt in samma parkett på golvet som i övriga huset samt att väggarna är målade... Jag hade tänkt mig ljusgråa väggar men när färgen kom upp på väggen visade det sig att färgen skiftade i "lavendel" - äsch! Fint blev det ändå men frågan är hur länge den stannar ;)


Byrån från det blågula varuhuset får fungera som klädförvaring ett tag till... Jag skulle dock vilja ha möjlighet att även hänga upp några av hennes plagg och jag har en idé på lut faktiskt! Dessutom är byrån perfekt att ställa föremål på - hit når inga nyfikna fingrar ;)


I A:s ögon finns det ingen finare lampa än denna "maskros", även den från det blågula varuhuset... Vi köpte den egentligen till allrummet/tv-rummet på övervåningen men eftersom hon fascineras sååå av den och det faktum att det inte riktigt kändes 100 % med den i allrummet så fick hon den - och i hennes rum gör den sig jätte bra!


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar