Om vår stora, lilla skrutt

Ojoj så vår lilla tös utvecklas snabbt... Jag tycker det var igår som vi smått omtumlade kom hem från BB men det är faktiskt hela fem månader sedan! Sedan några dagar tillbaka har A börjat med att komma upp på alla fyra i krypställning och därifrån försöker hon både att ta sig framåt och att sätta sig upp. Inga tänder ser man skymten av ännu men kliar gör det minsann! Sophie the Giraffe gnagas det på för fullt och allt annat också för den delen :) Idag har vi förresten fått hem A:s nya säng (det blev en Brio Sleep) men för att den ska få "lufta" ordentligt så får den stå hopmonterad i hallen medan A sover sin sista natt i takvaggan. Vi passade även på att köpa följande bilbarnstol när vi en gång var i farten, skönt att ha den hemma tills tiden är inne... Denna gång var det nätbutiken Lastenturva som fick stå till vår tjänst och smidigare service får man söka efter, beställningen gjordes i söndags och idag fanns paketet att hämtas på matkahuolto!


Skruttan trivs redan i sin matstol och den har nu fått en bestämd plats vid bordsändan. Tidigare fick den stå på sidan om i köket... Hon har börjat uppskatta sina smakportioner och gapar stort när skeden närmar sig munnen, vi har också fått utöka från en "isbitsportion" till två :) Hennes mat serveras ur en porslinsserie från Pentik och dessutom har hon de tillhörande besticken. 


Dessa söta figurer finns i botten av tallriken och jag kan tänka mig att de blir intressanta att "äta fram" när hon blir lite äldre :) Porslinsserien heter förresten "Bongo", tror dock den är en utgående modell, och A har tallriken, skålen och muggen i den grå-bruna kulören. Dessutom har hon kniv, gaffel, matsked och två små skedar i samma serie. Den ena lilla skeden fick hon i samband med att hon föddes och vi valde att komplettera serien för en del av hennes doppengar... Den som känner mig vet att jag ogillar att kombinera olika delar/serier och satsar istället gärna på några få kompletta, som jag sedan håller mig till i evighet!


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar