Om skruttans vrå

Såhär såg det ut tidigare idag i skruttans vrå i vårt nuvarande sovrum! Jag kom på att jag inte visat helheten för er tidigare utan endast några glimtar av takvaggan... Så innan vi tog bort vaggan och ställde dit nya spjälsängen tog jag tillfälle i akt och knäppte av några fotografier. Vår sötnöt kräver förresten total mörker när hon ska sova så det som ni ser som en sänghimmel är egentligen en mörkläggningsgardin som går att dra runtom till natten :) Men om det är det som krävs för att hon ska sova 11-12 timmar/natt så får faktiskt funktion gå före utseende!


Den vita byrån från det blågula varuhuset döljer bland annat A:s kläder + lite annat smått och gott. På väggen ser ni att jag har valt att rama in ultraljudsbilderna och med hjälp av min trogna Dymo har jag skrivit datum ovanför respektive bild och hur långt gången jag var under. Ovanpå byrån står en bordslampa (även den från Ikea) som får lysa upp sängen när hon leker i den om morgnarna. Den rosa kaninen är från Pentik och den fick hon i samband med sin födelse. "My first teddy" från Bukowski fick hon som dopgåva, likaså innehållet i de runda svartvita askarna (ett Thomas Sabo-berlockarmband med tillhörande berlocker) samt tavlan med uppgifter om hennes födelse. Den vita burken med texten "Baby's things" är från H&M Home och den köpte jag innan A kom till världen. Jag hade tänkt ha den till nappar men sådana använder inte vår skrutt så den står tom - haha! Den lilla boken är en fylla-i-bok som min mamma gett oss, och den har jag gärna framme så jag kommer ihåg att fylla i den ;)


Takvaggan hängde nära till hands vid min sovsida av sängen men som sagt, nu är den utbytt mot nya spjälsängen. Jag nattade A för drygt en timme sedan och det gick över förväntan! Men då har vi också låtit henne bekanta sig med sängen tidigare idag... Nu får vi bara hålla tummarna att hon sover lika gott i den, heeela natten, precis som hon gjort i vaggan!


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar