Om en gråmulen lördag

I morse kom äntligen det efterlängtade regnet! Jag kan inte minnas när det senast regnade här...? Gräsmattan och blommorna i trädgården tar tacksamt emot det, och också jag för den delen - det innebär att jag inte behöver vattna ;) Jag städade nyligen av i köket efter ett litet "storkok" och nu väntar jag på att A ska vakna. Det är nämligen så att vi började ge smakportioner i samband med lunchen åt liten skrutt för ca en månad sedan, då var det potatispuré som gällde. Därefter körde vi med potatis-morotspuré och idag är det dags för batatpuré! Vi passar alltid på att koka en större sats när vi en gång håller på och fryser ner i plastform för isbitar, perfekt att sedan trycka ut en bit och värma i micron när det är dags!


Vi har fått tillökning vid köksbordet! I paketet som vi hämtade på posten igår fanns bl.a. sittdynan till Tripp Trapp:en och som ni ser föll valet på färgen Grey Loom. Sittdynan är inte alls som på den officiella bilden, ränderna kom inte fram på den, men i mitt tycke är den snyggare i verkligheten ;)


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar