Om tiden som rusar iväg

Dagarna rusar iväg känns det som... Jag tycker vi just gick in i julimånad men hjälp, augusti knackar nästan på dörren! Ett annat tecken på att tiden går är det faktum att vår lilla skrutt blir ett ½ år på lördag! En skrutt som bl.a. ålar sig fram i rasande takt, ställer sig upp med stöd och som fått två risgryn i nedre käken :) Det går inte en dag utan att jag förundras över att hon faktiskt är vår dotter, älskade lilla A! Hon är en energiknippe av högsta rang och hennes leenden gör att jag smälter varje gång, sötnos! Fyller man ett ½ år så är man berättigad en liten fest, åtminstone i detta hushåll... Så inkommande lördag är det kaffekalas som gäller här hemma och jag ser framemot att återse "mormor, morfar och morbror R" :)


Igår blev det en lugn dag. Välbehövligt efter lördagens bröllop - som för övrigt var helt underbart! Jag och A chillade ute hos hennes farföräldrar medan M målade fönster här hemma. Senare på eftermiddagen blev vi bjudna på varsin glassportion på glassbaren vid Hotel SeaFront i staden, en "Kaffepaus" blev det för min del - smarrigt!

|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Ja-men eller hur...
    Snart e augusti här!!!

    Semestern flyter på, inget "tjohoo" väder, men det finns ju annat att göra än att ligga på stranden. ;) För tillfället målar jag bräder till garaget som för sin del har fått lite panel på sig. :) Vi har duktiga gossar här. + att nu har vi fått en något så när gräsmatta, eller tja där gräset en gång kommer att växa skall jag väl säga...;P Den e inte sådd eller så, utan mera utfylld och tillplattad. Tyvärr e jag ju såååååååååå dålig på att blogga själv...läser hellre andras. ;)

    Vi flyttade ju in över midsommar, vet inte om du vet det men så är det i varjefall. :D Men vill inte fota så mycket ännu före allt e "typ" som jag hade tänkt mig. :D

    Hoppas verkligen att vi ses snart! Men tyvärr har vi inga planer på att komma söderut i sommar... Hinner nu upp till Österbotten ännu före skolan börjar?

    Kram<3

    SvaraRadera