Om min fredag

Det är väl ändå något speciellt med fredagar fastän det är semestertider :) Eller vad säger ni? Renoveringen har fått vila idag, även om det stör en aning att vi inte kommit så långt med tapetseringen som vi hade tänkt oss... Istället har jag varit en sväng till stan, var tvungen att köpa nya strumpbyxor åt både mig och liten skrutt - det vankas bröllop imorgon! Samtidigt skötte jag undan veckohandlandet och väl hemma igen ställde jag mig i köket och satte igång med några storkok. Passar bra en dag som denna då det regnat titt som tätt (hoppas bara att gräsmattan tar sig nu, den har tyvärr torkat bort den senaste månaden)... Mitt i storkoket kom A:s gudfar med familj på besök och senare på kvällskvisten hoppade vi i bilen och körde ut till M:s föräldrar! Snart blir det att svänga ihop något gott åt mig och sambon, som sedan ska intas framför nostalgiska Skärgårdsdoktorn ;) Vad har ni gjort en fredag som denna?


Denna gång blev det blomkålspuré, broccolipuré, ärtpuré och majspuré som förbereddes åt vår lilla skrutt... Jag hade även tänkt koka storfavoriten palsternacka-potatispuré, men palsternackan var slut i butiken :( Så det får bli nästa gång istället! 


Några pics från min fredag, inte så graciösa men högst aktuella! Stavmixern går varm här hemma i dessa dagar och den är minst sagt ovärderlig när det vankas mat/mellanmål/gröt...


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Oj, va kul med bröllop!!!
    Så nu e ni bjudna på ett, som du har väntat. ;P

    Hoppas ni får en fin fest att gå på. :)

    Å va du e duktig. Jag var för lat när det gällde babymat åt Nea, men visst hände det ibland. Och JA, stavmixern rules!! :D

    Kram<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst har jag väntat!
      Men väntar mera på att någon av mina kära väninnor ska ställa till med bröllop ;)
      Och solen skiner idag, då det ser lovande ut!

      Men det är ju så lätt!
      Och sedan har man för en tid framöver i frysen,
      bara att plocka fram när det gäller :)
      Och det finns en massa intressanta recept på nätet,
      så bara A blir lite äldre
      kommer det gå vilt till här i köket ;)

      Ha det bra!
      Jag hoppas vi ses snart...
      Kram<3

      Radera