Om några höstnyheter

För några dagar sedan fanns Ellos' höst-/vinterkatalog i vår postlåda. "Hjälp!" tänkte jag till först, sommaren har ju just börjat... Men när den första reaktionen lagt sig så bläddrade jag ändå igenom katalogen och visst fanns det några saker som fångade min uppmärksamhet :) Här nedan ser ni produkterna som genast blev mina favoriter! Lampor tycker jag är svårt och vi har väldans problem med att hitta någon lampa som faller oss i smaken... Detta har lett till att vi i princip är utan lampor i huset, nu på sommaren går det ju an men så småningom blir det mörkare igen! Denna bordslampa tycker jag om, som nattlampa/arbetslampa eller bara som en lampa i något hörn. Kuddfodral kan man väl inte ha för många av så de behöver inga ytterligare kommentarer ;) Mattor har vi dock inte många av, inte mig emot - älskar vårt parkettgolv! Men under de kallare årstiderna är det ändå skönt att kunna sätta ner fötterna på en matta, denna med gåsöga-mönster är inte så tokig! Finns i flera olika storlekar... Sist men inte minst plockade jag ut en metallkorg, fin i sin enkelhet men skulle fungera ypperlig som förvaring (både inne och ute) eller varför inte som ytterkruka till en större grönväxt?


1) Bordslampa 89,00 €
2) Maja kuddfodral 5,95 €
3) Gåsöga matta (135x190 cm) 99,00 €
4) Metallkorg 26,95 € 

Nu ska jag se om vår skrutt lever ;) Hon "borde bara" sova två timmar men har snart sovit två och en halv timme... Jag antar att det är gårdagens vaccinationer som tar ut sin rätt!


|| images: click the links above; collage: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar