Om skinande fönster

Lördagskväll och ytterdörren står på vid gavel, det är fortfarande 23° ute! Jag läser om skyfall, blixtar och dunder på nyheterna men här unnas vi den ena härliga sommardagen efter den andra... På förmiddagen var det faktiskt mulet och jag bestämde mig för att passa på och tvätta våra fönster, något som jag borde ha gjort för länge sedan! Jag hann med ett och ett halvt och sedan gassade solen, och den med erfarenhet vet hur det blir om man tvättar fönster i strålande sol ;) Nåja, ingen skada skedd, jag fortsatte på kvällskvisten när solen inte längre nådde våra fönster så nu är de äntligen skinande rena - och jag är nöjd! Säkert finns det annat att göra en kväll som denna men med M på svensexa och liten skrutt som sover så tänkte jag att jag lika bra kan göra lite nytta!


Nu väntar ett glas rött (hemlagad svartvinbärssaft, haha!) på soffbordet och jag tänker att en film inte skulle vara så tokigt... Vy genom köksfönstret, för nu ser man äntligen ut igen :D


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar