Om en renoverings update!

Jag ser att jag har några tappra läsare fastän det är sommar och semestertider - det glädjas jag av ska ni veta! För er som är intresserade av hur det går med renoveringen så tänkte jag bjuda på lite före-bilder av vårt blivande sovrum :) Men jag vet inte om man ska skratta eller gråta? Ibland förstår jag inte hur vi kunde se potential i detta?! Jag knäppte i alla fall av några detaljfotografier innan vi gick lös med hammare, kofot, borrmaskin och tapetborttagningsmedel... Besparar er dock en aning genom att göra fotografierna svartvita :) Idag har vi ytterligare kommit några steg närmare ett "nytt" sovrum - då lite el dragits om, taket målats och skorstenen putsats med stålborste! 


Skönt att allt detta är ett minne blott! Observera även att man satt rummets laminatgolv i taket i "förrådet" som döljer sig bakom saloondörrarna :D I resten av rummet var det vitt paneltak... I dagsläget är mellanväggen (den till "förrådet"), takpanelerna och laminatgolvet borta, dessutom är tapeterna bortrivna. Och vet ni vad? Allting är grundmålat i vitaste vitt :) Surprise!


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Vad spännande med nytt renoveringsprojekt! Tror det kommer bli supersnyggt när det blir klart:)

    Ha en fin dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det!
      Det hoppas vi på :)
      Kram, P

      Radera